اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خبر داد

بهره‌برداری از مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی تا 3 سال آینده

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از افتتاح دو فاز مرحله اول مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی تا پایان سال جاری و بهره‌برداری کامل از آن در سه سال آینده خبر داد.

بهره‌برداری از مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی تا 3 سال آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سردار سرتیپ بهمن کارگر ظهر امروز در نشست خبری که در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: هرچه بیشتر زمان می‌گذرد دفاع مقدس خودش را بیشتر نشان می‌دهد چراکه به عنوان یک مدل همیشه در دنیا مطرح بوده و تازگی این دفاع در حوادث منطقه خودش را نشان می‌دهد.

وی افزود: البته به این معنا نیست که دفاع مقدس، کشور و جمهوری اسلامی را نجات داد بلکه امروز کشورهای دنیا را نیز نجات می‌دهد، در نتیجه مدل دفاع مقدس در غزه، یمن، عراق، حزب‌الله لبنان و سوریه خودش را نشان داد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «جنگ هشت‌ساله برای ما گنج بود»، عنوان کرد: یکی از دستاوردهای دفاع مقدس روحیه و تفکر بسیجی بود؛ به طوری که موضوع دفاع مقدس مربوط به گذشته نیست و هم اکنون در حال نفس کشیدن است.

کارگر ادامه داد: اینکه از سوی برخی گفته می‌شود ایران نیرو به کشورهای دیگر در عرصه مقاومت اعزام می‌کند دروغ بزرگی است و این‌گونه نیست بلکه سفیران ما در قالب مستشاران به مناطق می‌روند.

وی با اشاره به اینکه نسل گذشته، حاضر و آینده به فرهنگ دفاع مقدس محتاج هستند، خاطرنشان کرد: موضوع آسیب‌های اجتماعی از مسائل مهم در کشور است، بنا به فرمان مقام معظم رهبری دولت و دستگاه‌ها موظف شده‌اند در آسیب‌های اجتماعی اقدامات خود را به نحو احسن انجام دهند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان کرد: به دنبال سبک زندگی ایرانی اسلامی هستیم که نمونه‌اش در دفاع مقدس دیده شد، در دفاع مقدس با مدل ایرانی جنگیدیم درنتیجه این حرکت ارزشمند از ابعاد وجودی حضرت امام راحل بود که توانستند هشت سال دفاع مقدس را با بدترین وضعیت اقتصادی اداره و رهبری کنند.

کارگر یادآور شد: دفاع مقدس کلید وحدت است چراکه تمام اقشار مردم در حماسه هشت‌ساله جنگ نقش داشتند و این‌طور نبود که بگوییم کسی سهمی نداشت اما بحثی امروز القا می‌شود مبنی بر اینکه جوانان امروزی حال و هوای دفاع مقدس را ندارند در حالی که هم اکنون در بحث مدافعین حرم تعداد زیادی نیرو برای اعزام به ما مراجعه می‌کنند که جوان هستند.

وی در ادامه با اشاره به میل جوانان برای سفر به مناطق عملیاتی به جا مانده از دوران دفاع مقدس در قالب راهیان نور گفت: سال 84 تعداد 400 هزار نفر به مناطق عملیاتی سفر کردند اما در سال 94 بیش از 5 میلیون و 500 هزار نفر از این مناطق بازدید کردند که این نشان‌دهنده اقبال رو به افزایش جوانان ما در عرصه دفاع مقدس است، بنابراین امیدواریم در چشم‌انداز افق 1404 این ظرفیت به 10 میلیون نفر در سال برسد.

این مسئول با تأکید بر فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص نقش بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و راهیان نور، گفت: هم بنیاد و هم راهیان نور امروز از فراموش شدن و تحریف دفاع مقدس جلوگیری می‌کنند، در نتیجه بنیاد روحیه‌ای دارد که توانسته در مخاطب شناسی موفق عمل کند و هم اکنون در بستر فضای مجازی ما داریم نهایت استفاده را می‌بریم.

کارگر با اشاره به ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی و وضعیت فعلی آن، تصریح کرد: این مجموعه دو فاز در مرحله اول دارد که هم اکنون گودبرداری آن صورت گرفته و مکانش روبروی مجتمع آیه‌ها بوده و بنا است تا پایان سال این دو فاز راه‌اندازی شده و ظرف سه سال دیگر این مرکز افتتاح شود.

وی گفت: در برنامه ششم توسعه 70 درصد مراکز فرهنگی ما در سطح کشور به بهره‌برداری می‌رسد و مابقی آن به برنامه هفتم موکول خواهد شد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در پایان در خصوص دیگر اقدامات در دست اجرای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و همچنین برنامه‌های انجام شده، یادآور شد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به صورت مجازی در حال طراحی است و مرکز ماهواره‌ای هم تأسیس‌ شده است و همچنین در عرصه نشر و مکتوبات مرتبط با وقایع دوران جنگ هشت‌ساله تاکنون 2 هزار جلد کتاب توسط بنیاد مستقیماً به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/3268/غ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول