اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

با حضور متولیان سازمان بورس عنوان شد

الگوی جدید اوراق منفعت مبتنی بر خدمات آتی به زودی ارایه می‌شود

دبیر کمیته فقهی سازمان بورس گفت: اوراق منفعت مبتنی بر خدمات را می‌توان بر اساس عوامل اثرگذار مانند زمان، نحوه کیفیت خدمات و سایر عوامل موثر منتشر کرد تا همگن بودن اوراق بهادار در بازار سرمایه نیز رعایت شود.

الگوی جدید اوراق منفعت مبتنی بر خدمات آتی به زودی ارایه می‌شود

به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری فارس؛ حجت الاسلام سید عباس موسویان در نشستی با حضور برخی مدیران سازمان بورس با اشاره به مزایای اوراق منفعت گفت : امکان تسویه اوراق منفعت مبتنی بر خدمات به سه شکل بوده بطوریکه صاحب ورقه، هم می‌تواند خدمات پایه اوراق را از بانی دریافت کند و هم می‌تواند ورقه منفعت را در بازارهای مالی به فروش برساند و از طرفی، بانی می‌تواند برای پوشش ریسک سرمایه‌گذاران اوراق، اقدام به اعطای اختیار فروش به خریداران نماید، تا از این طریق ریسک عدم استفاده از اوراق تا سررسید را برای خریداران پوشش دهد.

همچنین عیسی حسین پناه، مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس در این نشست عنوان کرد : اوراق منفعت مبتنی بر خدمات را می‌توان بر اساس عوامل اثرگذار مانند زمان، نحوه کیفیت خدمات و سایر عوامل موثر منتشر کرد، تا همگن بودن اوراق بهادار در بازار سرمایه نیز رعایت شود. همچنین، سایر جزئیات این اوراق نیز در نشست مطرح و به بحث گذاشته شد.

ابوالفضل شهرآبادی، معاون تأمین مالی تأمین سرمایه لوتوس پارسیان نیز در مورد ارائه مدل‌های نو بر روی ابزارهای موجود در بازار گفت: تأمین سرمایه لوتوس پارسیان در طراحی ابزارهای نوین مالی و ارائه مدل‌های نو بر روی ابزارهای موجود، پیشرو بوده و تلاش می شود، با طراحی و ارائه ابزارهای نوین، علاوه بر کمک به توسعه بازار، به نیازهای متنوع مشتریان پاسخگو بود.

به گزارش فارس، قرار است واحدهای مهندسی مالی و تأمین مالی تأمین سرمایه لوتوس پارسیان مدلی جدید از ابزار منفعت مبتنی بر خدمات آتی را به سازمان بورس ارائه دهند، تا پس از کسب مجوز از سازمان بورس، تأمین مالی از طریق این ابزار جدید در بازار سرمایه انجام شود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول