اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج سازندگی گیلان خبر داد

فرآوری خانگی چای، برنج و شیر در گیلان

رئیس سازمان بسیج سازندگی گیلان از فرآوری خانگی چای، برنج و شیر در راستای اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در این استان خبر داد.

فرآوری خانگی چای، برنج و شیر در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی توشه پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به هدفگذاری برنامه‌ها در بسیج سازندگی اظهار کرد: سازندگی و محرومیت‌زدایی نخستین فعالیت بسیج سازندگی محسوب می‌شود.

وی به محرومیت در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: محرومیت از نگاه بسیج سازندگی تنها اقتصادی نیست بلکه فقر فرهنگی، اجتماعی و ... در جامعه وجود دارد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی گیلان با بیان اینکه فعالیت‌های این سازمان بسیار فراتر از خدمات‌رسانی در عرصه عمرانی است، تصریح کرد: خانه‌دار کردن افراد بدون مسکن با استفاده از ظرفیت کمیته امداد، خیران و ... از برنامه‌های سازمان بسیج سازندگی در استان است.

*وجود 3 هزار و 450 خانوار بدون مسکن در گیلان

توشه از وجود 3 هزار و 450 خانوار بدون مسکن در گیلان خبر داد و بیان کرد: آمار مذکور در سامانه کمیته امداد استان به ثبت رسیده اما آمار ثبت نشده حاکی از وجود 5 هزار خانوار بدون مسکن در گیلان است.

وی به احداث یک‌هزار واحد برای افراد بدون مسکن در مرحله نخست در گیلان اشاره کرد و گفت: واحدهای مسکونی مذکور تا پایان امسال تحویل افراد نیازمند می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی گیلان، احداث مسکن محرومان را به عهده پایگاه‌های بسیج در شهرستان‌ها دانست و خاطرنشان کرد: واحدهای مسکن محرومان در تمام استان احداث می‌شود.

*اعزام زائران بالای 45 سال به مرقد امام رضا(ع)

توشه با اشاره به اینکه اعزام زائران به مشهد مقدس از برنامه‌های این سازمان در سال 95 است، اظهار کرد: 28 اردیبهشت ماه جاری زائران بالای 45 سال که تاکنون توفیق حضور زیارت را نداشتند، برای نخستین بار از استان به مرقد امام رضا(ع) اعزام می‌شوند.

وی، زائران مذکور را مهمانان ویژه امام رضا(ع) خواند و یادآور شد: زائران با هفت دستگاه اتوبوس به مشهد مقدس اعزام می‌شوند و این روند تا پایان سال ادامه دارد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی گیلان در ادامه به ایجاد یک‌هزار و 600 شغل در راستای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در سال 94 در استان اشاره کرد و افزود: تعداد 3 هزار نفر در طرح‌های مذکور شاغل شدند.

توشه با بیان اینکه برای ایجاد اشتغال مذکور 27 میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است، تصریح کرد: امسال هدفگذاری ما ایجاد اشتغال خانگی است.

وی از کوچک‌سازی کارخانه‌های چای‌سازی در گیلان خبر داد و بیان کرد: امسال فرآوری چای با دستگاه‌های کوچک در برنامه است و این دستگاه‌ها را می‌توان در مکان‌های بسیار کوچک نصب کرد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی گیلان با اشاره به اینکه طرح مذکور به‌نام این سازمان به‌ثبت رسیده است، گفت: دستگاه مذکور آزمایش شده و ساعتی 20 کیلوگرم چای خشک با کیفیت تولید می‌کند.

توشه، فرآوری خانگی برنج و شیر را از دیگر برنامه‌های سازمان بسیج سازندگی گیلان برشمرد و خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال پایدار خانگی از اهداف سازمان مذکور در استان است.

انتهای پیام/84001/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول