اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن هلشتاین ایران خبر داد

تولید حدود 9 میلیون تن شیر گاو در کشور

رئیس انجمن هلشتاین ایران از تولید سالانه 9 میلیون تن شیر گاو در کشور خبر داد.

تولید حدود 9 میلیون تن شیر گاو در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، همایش ملی هلشتاین ایران بعد از ظهر امروز به میزبانی مؤسسه تحقیقات علوم دامی کشور مستقر در استان البرز برگزار شد.

در این مراسم محمدرضا سنجابی اظهار داشت: بیش از نیم قرن است که پرورش گاو شیری به صورت صنعتی در کشورمان انجام می‌شود.

وی افزود: نژاد گام شیری اواخر دهه سی وارد کشور به صورت رسمی وارد ایران شده و تلاش بسیاری برای اصلاح نژاد و شیوه پرورش این حیوان در کشور انجام شده است.

رئیس انجمن هلشتاین ایران تصریح کرد: تلاش‌های انجام شده تأثیر بسیار خوبی در بازار ایران و حتی صادرات کشورمان داشت، چراکه مردم هنوز به خاطر دارند که یک دهه پیش به وفور در بازار ایران پنیرهای دانمارکی و کره‌های نیوزلندی وجود داشت،‌ اما امروز محصولات ایرانی از کیفیت بسیار بیشتری برخوردار است.

سنجابی بیان داشت: در حال حاضر سالانه حدود 9 میلیون تن شیر گاو در کشور تولید می‌شود از این نظر در منطقه رتبه دوم را به ایران اختصاص دارد.

وی افزود: رتبه نخست به ترکیه اختصاص دارد و ما با سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی بهتر می‌توانیم رتبه اول در منطقه را کسب کنیم.

رئیس انجمن هلشتاین ایران گفت: از مجموع گاوهای شیری در کشور حداقل یک میلیون راس از نژاد هلشتاین هستند و این آمار نشان می‌دهد که ما باید سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی بهتری برای این نژاد داشته باشیم.

سنجابی اظهار داشت: دیگر زمانی که ایران از دانمارک پنیر و از نیوزلند کره وارد می‌کرد، گذشته و با مازاد تولید روبه‌رو هستیم و می‌توانیم بازارهای منطقه‌ای را به خود اختصاص دهیم.

وی تصریح کرد: متأسفانه با مشکلی که در جامعه روبه‌رو هستیم، این است که مصرف شیر و لبنیات با وجود کیفیت بالای محصولات تولیدی به شدت در سال‌های اخیر کاهش یافته است.

رئیس انجمن هلشتاین ایران افزود: ما باید با فرهنگ‌سازی به ویژه در سنین پایه مردم را تشویق به مصرف شیر و لبنیات کنیم و این امر از نظر سلامتی تأثیر بسیار زیادی در کشور دارد.

سنجابی با اشاره به اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور گفت:‌ متأسفانه دامداری‌های ما از حمایت لازم برخوردار نیستند و این امر با روح سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مغایرت دارد.

وی در پایان گفت: امیدواریم با حمایت از صنایع و کارخانه‌های فعال در این بخش بتوانیم به اهداف پیش‌بینی شده در سندهای بالادستی از جمله چشم‌انداز بیست ساله دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/2302/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول