اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بیرجند عنوان کرد

نشر 736 مقاله علمی اساتید دانشگاه بیرجند در مجلات بین‌المللی

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بیرجند با اشاره به فعالیت 350 پژوهشگر این دانشگاه، گفت: از آثار این اساتید 268 مورد در همایش‌های بین‌المللی، 210 مقاله در مجله‌های جهانی ISI و 258 مقاله در مجله‌های علمی ISC به چاپ رسیده است.

نشر 736 مقاله علمی اساتید دانشگاه بیرجند در مجلات بین‌المللی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدعلی بهدانی صبح امروز در آستانه چهلمین سال تأسیس دانشگاه بیرجند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این مرکز آموزش‌عالی تاثیر شگرفی بر توسعه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی خراسان جنوبی داشته است.

وی افزود: این موضوع به صورت یک طرح پژوهشی توسط اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند مورد بررسی قرار گرفته که نتایج آن به صورت کتابی منتشر شده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بیرجند در ارتباط با تفاوت این مرکز علمی با سایر موسسات آموزش‌ عالی، تصریح کرد: از دانشگاه بیرجند به عنوان قطب علمی شرق کشور یاد‌ می‌شود و از این رهگذر تاکنون رسالت هماهنگ‌کننده سایر موسسات آموزشی را بر عهده داشته است.

*رتبه 20 پژوهشی دانشگاه بیرجند در جمع 100 مرکز آموزش‌عالی برتر کشور

بهدانی یادآور شد: یکی از اهداف مهم دانشگاه بیرجند در راستای برنامه جامع تدوین شده و اسناد بالادستی، تعامل اثر بخش علمی با سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف است.

وی ادامه داد: این دانشگاه در راستای ارائه مهارت‌های مورد نیاز آحاد جامعه در کنار دانش نظری دانشگاهی، ساماندهی فعالیت‌های متعددی را عهده‌دار بوده و از یک طرف در راستای حل مشکلات و تنگناهای دستگاه‌های منطقه‌ای و کشوری تفاهم‌نامه‌های متعددی با سازمان‌های مختلف منعقد نموده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بیرجند متذکر شد: این مرکز آموزش‌عالی به لحاظ تولیدات علمی و انعقاد قرار دادهای پژوهشی با دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌های بین‌المللی در ردیف 20 دانشگاه برتر کشور جای دارد.

بهدانی با اشاره به جایگاه دو نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند در لیست 100 نفر سرآمد علمی کشور، گفت: از سوی اعضای هیأت علمی این دانشگاه در سال 94 تعداد 268 مقاله در همایش‌های بین‌المللی، 210 مقاله در نشریات بین‌المللی ISI و 258 مقاله در مجله‌های علمی ISC به چاپ رسیده است.

*فعالیت 350 پژوهشگر در دانشگاه بیرجند

وی اذعان داشت: دانشگاه بیرجند در راستای جهت‌دهی آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری به سمت حل مشکلات و رفع نیازهای واقعی منطقه و کشور، توسعه و تعمیق ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه، حمایت از تاسیس و راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاهی و همکاری با مراکز پژوهشی در خارج گام برداشته است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بیرجند بازنگری برنامه‌های درسی و شیوه‌های آموزشی به منظور تطابق با نیازهای فعلی و آتی، ساماندهی بودجه بخش پژوهش و هدفمند‌نمودن آن و استفاده از بودجه‌های پژوهشی سایر دستگاه‌ها و برنامه‌ریزی گسترده برای حمایت از آزمایشگاه‌های مرکزی و توسعه و تجهیز آنها را در دستور کار خود قرار داده است.

بهدانی اظهار داشت: با توجه به اینکه همه اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند به نوعی پژوهشگر هم محسوب می‌شوند اما حدود 350 نفر در لیست پژوهشگران این مرکز آموزش‌عالی قرار دارند.

انتهای پیام/69014/ط30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول