اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌‎های دفاع مقدس قزوین خبر داد

کلنگ‌زنی مرکز فرهنگی دفاع مقدس قزوین در آستانه سالروز آزادسازی خرمشهر

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌‎های دفاع مقدس استان قزوین گفت: مهمترین و اصلی‌ترین برنامه سالروز آزادسازی خرمشهر در سال جاری کلنگ‌زنی مرکز فرهنگی دفاع مقدس همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر در بوستان فدک این استان است.

کلنگ‌زنی مرکز فرهنگی دفاع مقدس قزوین در آستانه سالروز آزادسازی خرمشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مهدی طاهرخانی در نشست خبری که ظهر امروز به مناسبت فرا رسیدن سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در محل اداره‌کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌‎های دفاع مقدس استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: عملیات آزادسازی خرمشهر در چهار مرحله انجام شد که آخرین مرحله آن خردادماه سال 1361 بود.

وی با اشاره به اینکه در این عملیات دشمن تلفات سنگینی داد، افزود: 16 هزار و 500 کشته و حدود 19 هزار اسیر همراه با شمار زیادی از غنایم و تجهیزات جنگی از مهمترین تلفات دشمن در عملیات آزادسازی خرمشهر به شمار می‌رود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌‎های دفاع مقدس استان قزوین اضافه کرد: هرساله به منظور حفظ و نگهداری ارزش‌های دفاع مقدس، ترویج فرهنگ ایثار، ولایتمداری، خودباوری دینی و ملی در سالروز آزادسازی خرمشهر برنامه‌های متنوعی در این استان برگزار می‌شود.

طاهرخانی با اشاره به پیش‌بینی 200 عنوان برنامه برای گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در سال جاری ادامه داد: به منظور چه باشکوه‌تر برگزار شدن این برنامه‌ها، هماهنگی‌های لازم با مدیریت استاندار قزوین و معاون سیاسی وی انجام شده است تا بتوانیم بخشی از اهداف برنامه‌های گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر را محقق کنیم.

این مسؤول عنوان کرد: مهمترین و اصلی‌ترین برنامه سالروز آزادسازی خرمشهر در سال جاری کلنگ‌زنی مرکز فرهنگی دفاع مقدس در بوستان فدک و در جوار یادمان هشت شهید گمنام دفاع مقدس است.

* تخصیص 14 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای فاز نخست مرکز فرهنگی دفاع مقدس قزوین

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌‎های دفاع مقدس استان قزوین تصریح کرد: این مرکز در زمینی به مساحت 4 هزار هکتار احداث می‌شود که فاز نخست آن با متراژ 5 هزار مترمربع طراحی شده و عملیات اجرایی آن نیز با اعتبار اولیه 14 میلیارد تومان آغاز می‌شود.

طاهرخانی گفت: برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، مراسم تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، رونمایی از 10 جلد کتاب دفاع مقدس، هماهنگی برای اعزام سخنرانان در نماز جمعه، گلباران مزار شهدا، برپایی نشست‌های پژوهشی در دانشگاه‌های استان قزوین و نواختن زنگ مقاومت، ایستادگی و پیروزی در مدارس و دستگاه‌های اجرایی این استان از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده برای گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین نیز برنامه‌هایی برای این قشر تدارک دیده شده تا نسل آینده نیز بیش از پیش با دفاع مقدس آشنا شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌‎های دفاع مقدس استان قزوین با تأکید بر تسریع در ساخت المان شهدای گمنام این استان افزود: یکی از مهمترین مطالبات ما ساخت یادمان برای شهدای گمنام تدفین شده در سطح استان قزوین است که تقاضا داریم مسؤولان امر نسبت به این مهم اهتمام ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/77010/ک40/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول