اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرانجام پس از تحمل سال‌ها انتظار

چشم 1820 زیارت اولی به بارگاه منور رضوی روشن شد

مسئول طرح شمس‌الشموس(ع) از تشرف یک هزار و 820 زیارت اولی به آستان ملکوتی امام رضا(ع) خبر داد.

چشم 1820 زیارت اولی به بارگاه منور رضوی روشن شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، بامداد دیروز صدها چشم برای نخستین بار به روضه منور رضوی روشن شد و صدها قدم با استقبال خادمان پای در آستان مقدس علی بن موسی‌الرضا (ع) نهاد و صدها جان رضا رضا گویان تاروپود وجود بر پنجره فولاد بست و عرض ارادت کرد.

مسئول طرح شمس‌الشموس (ع) موسوم به «زیارت اولی‌ها» با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در رسیدگی به محرومان و مستضعفان گفت: در این طرح که به دستور حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی تدارک دیده شده است، زائران و مشتاقانی که تاکنون توفیق زیارت حرم مطهر علی بن موسی‌الرضا(ع) نداشته‌اند، شناسایی و به زیارت این امام مهربان مشرف شدند.

غلامرضا آرمیون‌نژاد با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، بسیج، امام‌جمعه، امام جماعت و معتمدان محل، وظیفه شناسایی مستمندان و نیازمندان را بر عهده دارند، افزود: در این دوره از طرح شمس‌الشموس(ع) بیش از یک هزار و 820 زائر از 10 شهرستان سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی به حرم مطهر رضوی مشرف شده‌اند که به مدت 3 روز در مشهد اقامت خواهند داشت.

نرگس کریمی از شهرستان کنارک که پس از 36 سال انتظار به پابوسی حرم مطهر رضوی مشرف شده است، درباره این سفر گفت: چند وقت پیش مشکلی برایم پیش آمد که به قرائت صلوات خاصه امام رضا (ع) متوسل شدم، بعد از گذشت 2 هفته خبر دادند که برای سفر به مشهد انتخاب شده‌ام. این‌ها تنها لطف و عنایت خود حضرت است که به من نشان داد که این امام همام هیچ‌گاه بی‌پناهان را فراموش نمی‌کند.

وی با بیان اینکه در منطقه سیستان و بلوچستان برادران و خواهران اهل تسنن زیادی زندگی می‌کنند، افزود: برگزاری چنین طرح‌هایی علاوه بر گسترش فرهنگ زیارت در منطقه می‌تواند زمینه‌های شناخت بیشتر همگان با ائمه معصومین (ع) را فراهم کند.

حسین شایان یکی دیگر از اعضای این گروه گفت: سال‌ها آرزوی زیارت حرم امام رضا (ع) را داشتم که به لطف خدا و عنایت امام رضا (ع) پس از گذشت 65 سال نصیب و روزی‌ام شد.

وی افزود: این سفر برای من فراموش‌نشدنی است، چرا که زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) هدیه مادرشان حضرت زهرا (س) به من است.

این زائر امام هشتم با بیان اینکه امام رضا (ع) ولی‌نعمت تمام شیعیان به ویژه ایرانیان است، گفت: من آن‌قدر به امام مهربانی‌ها علاقه‌مند هستم که نام تمام فرزندانم را رضا گذاشته‌ام.

حبیب‌الله میری یکی دیگر از اعضای این گروه گفت: سینه‌ام پر از شور و عشق به آقا علی بن موسی‌الرضا (ع) است و شور و حال خاصی دارم که با کلمات قابل بیان نیست.

وی افزود: این سفر عنایت‌های زیادی برای من داشت، یکی از آن‌ها آشنایی با پیرمرد اهل‌دلی بود که در ایام جوانی تومور مغزی داشت و با عنایت امام رضا (ع) شفا گرفته بود و اکنون سال‌هاست به عشق این امام مهربان در مسیرهای منتهی به مشهد رانندگی می‌کند.

میری ادامه داد: از تمام کسانی که شرایط این حضور را برای ما فراهم کردند و از خادمان آستان قدس رضوی که با رویی گشاده ما را همراهی کردند، تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/3268/ذ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول