اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

اجرای طرح بخشودگی جرایم رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح بخشودگی جرایم رانندگی سال 94 خبر داد و گفت: مردم تا پایان آذرماه سال جاری فرصت دارند از این طرح استفاده کنند.

اجرای طرح بخشودگی جرایم رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، اسماعیل خوشوقت پیش از ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه استفاده از رویکرد و اقدامات فرهنگی را عامل مهمی در جلوگیری از تصادفات دانست.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد از کاهش چشمگیر تصادفات و تلفات در یک دهه گذشته خبر داد و گفت: با اقداماتی فرهنگی که از سال 84 تاکنون انجام گرفته تصادفات به طور چشمگیری کاهش یافته است.

وی ادامه داد: میزان تصادفات از 28 هزار نفر به 15 هزار نفر در کشور رسیده است (یعنی چیزی حدود 13 هزار نفر کاهش تلفات داشته‌ایم).

این مسؤول کارهای فرهنگی و تعامل همیاران پلیس، پلیس یاوران نوجوان، رسانه‌ها و صدا و سیما با راهنمایی و رانندگی را از عوامل مؤثر در کاهش تصادفات عنوان کرد و بیان داشت: باید تلاش کنیم تا به نقطه ایده‌آل در کنترل و جلوگیری از تصادفات و تلفات برسیم.

خوشوقت در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح بخشودگی جرایم رانندگی در استان اشاره کرد و گفت: این طرح یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده توسط راهنمایی و رانندگی است.

این مسؤول اذعان کرد: جرایمی که تا پایان سال 94 برای خودروها ثبت شده و دو برابر شده‌اند شامل این طرح خواهند شد و بخشوده می‌شوند ضمن اینکه مردم تا پایان آذرماه سال جاری فرصت دارند به مراکز مخصوص مراجعه کرده و جرایم خود را (جرایم تا پایان سال 94) پرداخت کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه حدود 171 نوع جریمه خودرویی داریم، گفت: البته پلیس بیشتر به تخلفات خطرساز و ترافیکی مانند سرعت بالا، سبقت، کمربند و رعایت نکردن مکان پارک را مد نظر قرار داده و به آنها توجه بیشتری دارد.

وی نامناسب بودن زیرساخت‌های شهری را یکی از مشکلات عمده استان دانست و گفت: مواردی مانند نصب چراغ راهنمایی و رانندگی، نصب دوربین و هوشمندسازی جهت شناسایی تخلفات و اصلاح نقاط حادثه‌خیز را از موارد بسیار ضروری و مورد نیاز در استان عنوان کرد.

خوشوقت در پایان از راه‌اندازی دوربین در معابر شهری استان به منظور جلوگیری بیشتر از تخلفات در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: فعلا در مرکز استان اقدام به این کار خواهیم کرد و بعد در دیگر شهرستان‌ها نیز این کار را انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/82005/ح40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول