اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

مسئول بخش قرآن و سلامت نمایشگاه قرآن خبر داد

حضور وزارت بهداشت با هفت غرفه در نمایشگاه قرآن/ معرفی چهره‌های قرآنی جامعه پزشکی

مسئول بخش قرآن و سلامت نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گفت: وزارت بهداشت امسال برای نخستین بار به صورت بخش مستقل با هفت غرفه به مساحت 160 مترمربع با عنوان «قرآن و سلامت» در نمایشگاه حضور دارد.

حضور وزارت بهداشت با هفت غرفه در نمایشگاه قرآن/ معرفی چهره‌های قرآنی جامعه پزشکی

به گزارش خبرگزاری فارس؛ بیژن مظاهری مسئول غرفه وزارت بهداشت در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم که در شبستان مصلای تهران برگزار می‌شود، گفت: سال‌های گذشته وزارت بهداشت تنها با یک غرفه و به نمایندگی از معاونت فرهنگی و دانشجویی این وزارتخانه در بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن کریم حضور داشت، اما امسال با هفت غرفه در فضایی به مساحت 160 متر فعالیت داریم.

مظاهری، استقبال بازدیدکنندگان از مجموعه غرفه‌های وزارت بهداشت را در روزهای نخست برگزاری نمایشگاه چشمگیر توصیف کرد و گفت: اقشار مختلف مردم از رده سنی کودکان تا سالمندان از غرفه‌های ما بازدید به عمل می‌آوردند و از خدمات پژوهشی و آموزشی تخصصی کارشناسان ما در زمینه علوم قرآنی، حفظ و تلاوت قرآن بهره‌مند می‌شوند. ضمن اینکه چندین غرفه ما به بازدیدکنندگان خدمات بهداشت و سلامت از جمله تست قندخون و دیابت، مشاوره تغذیه و مشاوره طب سنتی اختصاص دارد و در این رابطه خدمات می‌دهند.

وی به استقبال پرشور عموم مردم از غرفه طب سنتی و خدماتی که مشاوران و کارشناسان باتجربه این حوزه به بازدیدکنندگان می‌دهند اشاره کرد و گفت: در طول مدت برگزاری نمایشگاه مشاوران ما با توزیع بروشور، بسته‌های آموزشی و جزوات تخصصی، بازدیدکنندگان را با شیوه‌های طب سنتی و راه‌های بکارگیری آن در زندگی، آشنا می ‌کنند. همچنین در این غرفه، مجموعه کتاب‌هایی که در حوزه تخصصی طب سنتی توسط متخصصان مورد تأیید وزارت بهداشت، به چاپ رسیده در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

مسئول بخش قرآن و سلامت وزارت بهداشت در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گفت: امسال وزارت بهداشت علاوه بر معرفی فعالیت‌های حوزه قرآن و عترت، تلاش کرده است خدماتی نظیر مشاوره طب سنتی، مشاوره سلامت جسم و روان، تغذیه و روزه‌داری، تست قند خون، مشاوره‌های پیشگیری از دیابت و درمان این بیماری و.... را به مردم ارایه دهد.

مظاهری به فعالیت غرفه کودک و سلامت اشاره کرد و گفت: این غرفه نیز از جمله غرفه‌هایی است که در طول برپایی نمایشگاه، با ارایه خدمات مشاوره در زمینه روانشناسی بالینی به کودکان، طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. در این غرفه، کودکان با به تصویرکشیدن نقاشی هایی که بیشتر با موضوع بهداشت و سلامت است، به لحاظ روانشناسی، نوع شخصیت و رفتارشناسی، ارزیابی و مورد تحلیل روانشناسان و کارشناسان حوزه تربیتی قرار می‌گیرند و متناسب با نوع رفتار و شخصیت آنها، راهکارهایی برای ارتباط بهتر با کودکان به والدین شان توصیه می‌شود.

مظاهری تأکید کرد: یکی از اهداف مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تبلیغ، ترویج، پژوهش و آموزش قرآن کریم به اقشار مختلف مردم از جمله محققان و دانشجویان است و ما در نمایشگاه امسال به معرفی مجلات و کتاب‌هایی می‌پردازیم که اقدامات تحقیقاتی جدی درحوزه سلامت انجام داده‌اند.

وی برگزاری یادمان شهدای قرآنی، برپایی کارگاه‌های آموزشی با موضوع پژوهش و آموزش قرآن، معرفی چهره‌های قرآنی جامعه پزشکی و برگزاری نشست‌های تخصصی در حوزه قرآن و سلامت و سبک زندگی ایرانی، اسلامی با حضور اساتید و صاحب‌نظران را از دیگر فعالیت‌های جنبی وزارت بهداشت در نمایشگاه امسال عنوان کرد و گفت: این برنامه‌ها در طول برگزاری نمایشگاه در مصلای تهران دایر خواهد بود.

مظاهری همچنین از برگزاری مسابقات روزانه با موضوع سلامت و قرآن در غرفه وزارت بهداشت خبر داد و گفت: جوایزی نیز به برندگان این بخش در طول برپایی نمایشگاه اهدا می‌شود.

وی با اشاره به کمبود فضای غرفه وزارت بهداشت در نمایشگاه قرآن کریم اظهار داشت: وزارت بهداشت تقاضای فضای 500 متر مربعی را به مسئولان برگزاری نمایشگاه اعلام کرد که متاسفانه این امر محقق نشد و حدود 160 مترمربع مساحت برای وزارت بهداشت در نمایشگاه امسال در نظرگرفته شد.

وی غرفه‌های وزارت بهداشت را به لحاظ تخصصی و کاربردی به دو نوع غرفه تقسیم‌بندی کرد و گفت: یکسری ازغرفه‌ها مثل غرفه طب سنتی، مشاوره تغذیه و روزه‌داری، دیابت و روزه‌داری و همچنین مشاوره کودک و سلامت که جنبه‌های عمومی تر دارند با استقبال چشمگیری مواجه بودند و یکسری از غرفه‌ها که تخصصی‌ترند از جمله مجمع قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی که رویکردی علمی و پژوهشی دارند، نیز مخاطبان خاص خود را دارند و خوشبختانه در هر دو نوع غرفه‌ها میزان استقبال رضایت‌بخش است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول