اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان:

40 درصد از کتابخانه‌های عمومی استان در شهرستان زنجان قرار دارد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی زنجان، تعداد کتابخانه‌های این استان را 90 کتابخانه اعلام کرد و گفت: 35 کتابخانه از این مجموع در شهرستان زنجان قرار دارد که 40 درصد از مجموع کتابخانه‌ها را شامل می‌شود.

40 درصد از کتابخانه‌های عمومی استان در شهرستان زنجان قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، امیر علی نیک‌بخش بعد از ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به حل مشکل تخصیص نیم درصدی از بودجه شهرداری زنجان به امور کتابخانه‌های طی چند سال اخیر اظهار کرد: عملکرد شورا و شهرداری زنجان در این مورد جای بحثی نگذاشته است.

وی کتابخانه‌ها را متعلق به عموم مردم دانست و اضافه کرد: همین قدر بگویم که کتابخانه‌های عمومی استان سالانه 2 میلیون و 400 هزار مراجعه کننده دارند که سهم هر شهروند دو مراجعه می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان تعداد کتابخانه‌های استان زنجان را 90 کتابخانه اعلام و تصریح کرد: 35 کتابخانه از این مجموع در شهرستان زنجان قرار دارد که 40 درصد از مجموع کتابخانه‌های استان را شامل می‌شود.

نیک‌بخش کتابخانه‌ها را عامل محرک فرهنگی دانست و ابراز کرد: مخزن‌ کتابخانه‌های استان زنجان به صورت باز اداره می‌شود که در کشور امری بی نظیر محسوب می‌شود.

وی سرانه مطالعه در استان زنجان را بر اساس آخرین ارزیابی انجام شده بیش از 93 دقیقه اعلام و تاکید کرد: این در حالی است که میانگین سرانه مطالعه در کشور 75 دقیقه است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به متفاوت بودن سرانه کتابخوانی با سرانه مطالعه افزود: سرانه کتابخوانی استان  بین 18 تا 20 دقیقه است.

نیک‌بخش تاکید کرد: استان زنجان در سرانه مطالعه، سرانه کتابخوانی و همچنین در اجرای پروژه‌های عمرانی مربوط به امور کتابخوانی جزو چند استان برتر کشور محسوب می‌شود از طرفی کتابخانه مربوط به روشندلان را دارد که در کشور بی نظیر است.

وی به قرارداد منعقد شده بین شورا، شهرداری و امور کتابخانه‌ها اشاره کرد و گفت: هدف از انعقاد این تفاهمنامه افزایش سرانه و ارتقای کیفیت مطالعه است.

شایان ذکر است، تفاهمنامه منعقد شده بین شورا، شهرداری و امور کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در جلسه امروز شورا بین طرفین مبادله شد.

انتهای پیام/73009/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول