اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کردستان:

روستائیان نقش بی‌بدیلی در توسعه پایدار دارند

معاون استاندار کردستان با بیان اینکه روستاییان نقش بی‌بدیلی در امر تولید، ایجاد اشتغال و توسعه پایدار دارند، گفت: دولت نگاه ویژه‌ای به توسعه و اشتغال پایدار در روستاها دارد.

روستائیان نقش بی‌بدیلی در توسعه پایدار دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، علی‌اکبر ورمقانی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری بخش مرکزی سقز، اظهار کرد: روستاییان نقش بی‌بدیلی در  امر تولید، ایجاد اشتغال و توسعه پایدار دارند که باید با توجه بیشتر به روستاها بستر ماندگاری آنها را در روستا فراهم کرد.

وی افزود: بهترین راه برای محقق ساختن اقتصادی شکوفا در روستا، توانمندسازی روستاییان، مشارکت و سرمایه‌گذاری آنها در تولید است.

فرماندار سقز اظهار داشت: دولت تدبیر و امید نگاه ویژه‌ای برای توسعه و اشتغال پایدار در روستاها دارد و باید مسؤولان شهرستان با داشتن برنامه‌های هدف محور دولت را در انجام طرح‌های حوزه روستایی یاری کنند.

وی به برخی اقدامات انجام شده در راستای تأمین آب شرب در برخی از روستاهای این شهرستان گفت: برای مجتمع آب شرب باغلوجه از توابع بخش مرکزی با همکاری آبفار شهرستان اعتبارات ملی در نظر گرفته شده است.

بخشدار مرکزی سقز نیز کشاورزی، معدن و گردشگری را سه ظرفیت مهم این بخش برای اشتغال و سرمایه‌گذاری دانست و افزود: باید برای ظرفیت‌های معدنی صنایع تبدیلی در سطح بخش ایجاد شود.

سامان عرفانی، استقرار واحدهای عمده صنعتی در بخش در قالب واحدهای شهرک صنعتی و واحدهای تولیدی پراکنده در سطح روستاها را از ویژگی‌های این بخش برشمرد و پیرامون دیگر ظرفیت‌ها عنوان کرد: کشاورزی و گردشگری نیز می‌تواند به اشتغال و سرمایه‌گذاری در سطح بخش سرعت ببخشد.

وی در خصوص بحث راه روستایی نیز اظهار داشت: از 333 کیلومتر راه روستایی بخش مرکزی 107 کیلومتر آن یعنی معادل 34 درصد آسفالت که طرح‌های شیخ چوپان، سیاه در و تموته و پیرعمران هم در حال انجام است.

بخشدار مرکزی سقز در ارتباط با حوزه مخابرات هم گفت: 21 روستا دارای اینترنت پرسرعت و تعدادی از روستاهای بزرگ فاقد پوشش آنتن‌دهی تلفن همراه هستند که شرکت مخابرات باید جدیت بیشتری در این حوزه داشته باشد.

وی در مورد وضع گازرسانی هم بیان کرد: 65 روستا از نعمت گاز برخوردار است که باید عملیات گازرسانی به دهستان میرده که از نعمت گاز برخوردار نیست نیز در دستور کار سال 95 و 96 شرکت گاز قرار گیرد.

بخشدار مرکزی سقز با بیان اینکه تعداد 72 دهیاری هم فعال است، اعلام کرد: در سال 94 افزون بر 17 میلیارد ریال و در سال 95 افزون بر 5 میلیارد ریال در قالب طرح‌های گوناگون در سطح روستاها با کمک دهیاران و همیاری مردم و نظارت بخشداری هزینه شد.

عرفانی در خصوص آب آشامیدنی هم گفت: مجتمع باغلوجه و زلفیله از مهم‌ترین خواسته‌های مردم بخش است و خواستار تأمین اعتبار برای این دو مجتمع شد.

وی در ادامه با اشاره به کمک خیران در ساخت مدارس روستاهای سونج، آلکلو، کهریزه ایوبی و کلنگ زنی مدرسه روستای کانی جشنی تشکر کرد و خواستار برخورد جدی منابع آب استان با برداشت بی‌رویه شن و ماسه به ویژه در بستر رودخانه قهرآباد سفلی شد.

انتهای پیام/79021/ی30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول