اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر مشهد:

مصوبات شورای عالی شهرسازی علیه شهرداری مشهد است

عضو شورای اسلامی شهر مشهد، مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری را علیه شهرداری این شهر دانست و رأی دیوان عدالت اداری مبنی بر توقف این مصوبات را فرصتی برای اتمام مصوبات قبلی شهرداری برشمرد.

مصوبات شورای عالی شهرسازی علیه شهرداری مشهد است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد نخعی‌راد عصر امروز در حاشیه برگزاری یکصد و بیست و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد در جمع خبرنگاران با اشاره به شکایت شهرداری نسبت به مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شورای عالی شهرسازی و معماری مصوبه‌ای با عنوان توقف اجرای پروژه نوسازی بافت اطراف حرم را صادر کرده بود که شهرداری نیز از این شورا شکایت کرد و اکنون یکی از شعبات دیوان عدالت اداری دستور موقت اجرای این مصوبه را داده است.

وی با اشاره به اینکه در دستور موقت، قاضی دیوان استدلال اولیه شهرداری را قبول کرده است بیان کرد: مصوبات شورای عالی شهرسازی خلاف قانون است.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد با تأکید بر اینکه شهر نمی‌تواند بودن ضابطه باشد یادآور شد: نوسازی بافت اطراف حرم نیازمند انتخاب مشاور و طرحی است که از طریق شهرداری مصوب می‌شود و این در حالی است که شورای عالی شهرسازی بدون گذراندن این مراحل، اقدامات این بخش را انجام داده که این امر خلاف قانون محسوب می‌گردد.

نخعی‌راد، تقاضای شورای شهر مشهد را بازنگری در طرح نوسازی اطراف حرم برشمرد و افزود: گرچه این تقاضا نباید منجر به توقف فعالیت‌ها شود اما شورای عالی شهرسازی برای بازنگری کار را متوقف کرده است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر یکی از شعبات دیوان عدالت اداری تصمیمات شورای عالی شهرسازی را غیرقانونی دانسته است بنابراین هیات عمومی دیوان عدالت اداری باید ظرف مدت 6 ماه تا یک سال به موضوع مذکور رسیدگی کند تا دستور اصلی برسد.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد، مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری را علیه شهرداری دانست و رای دیوان عدالت اداری مبنی بر توقف این مصوبات را فرصتی برای اتمام مصوبات قبلی شهرداری برشمرد.

نخعی‌راد تأکید کرد: مراجع مافوق شهرداری اجرای مصوبات را از این سازمان انتظار داشتند که این امر خللی را در کار ایجاد می‌کرد.

انتهای پیام/3268/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول