اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

انتصاب استاندار خراسان جنوبی بدون مشورت با نمایندگان مجلس و نماینده ولی فقیه

پنجمین استاندار خراسان جنوبی دو روز گذشته در حالی انتخاب شد که همه مدیران، نمایندگان و ائمه جمعه استان را در شوک فرو برد.

انتصاب استاندار خراسان جنوبی بدون مشورت با نمایندگان مجلس و نماینده ولی فقیه

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، تغییر استاندار خراسان جنوبی زمزمه‌ای بود که در روزهای اخیر به واقعیت پیوست.

هفته‌های گذشته که موضوع تغییر استاندار پررنگ‌تر شده بود، رسانه‌های استان پیگیر این امر شدند اما در ابتدا با پاسخ تعجب‌برانگیز نمایندگان مجلس روبرو شدند.

نمایندگان مجلس استان از تغییر استاندار خراسان جنوبی اظهار بی‌خبری کردند تا جایی که نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی در مراسم شب احیای گذشته گفت: هیأت دولت و وزیر کشور برای این استان استانداری را انتخاب کردند و در این موضوع با نمایندگان در این زمینه مشورت نکردند و از نمایندگان نظر نخواستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدباقر عبادی بیان داشت: موضوع تغییر استاندار را در ابتدا از منابع غیر رسمی شنیدیم اما بعدها درستی آن ثابت شد.

وی از پیگیری این موضوع با رئیس مجلس خبر داد و گفت: رئیس مجلس در پاسخ بنده یکی از ایرادات دولت را این دانست که در انتخاب استانداران نظرخواهی نمی‌کند و سپس قول پیگیری از سوی وزیر کشور را داد.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: پس از این گفت‌وگو قرار شد وزیر کشور در جلسه‌ای با حضور چهار نماینده استان موضوع را پیگیری کند که متاسفانه علی رغم انتصاب استاندار جدید هنوز این جلسه برگزار نشده است.
نمایندگان و ائمه جمعه استان بر این مهم واقف هستند که خراسان جنوبی عقب‌ماندگی‌های اقتصادی بسیاری دارد و باید مدیری در رأس باشد که نگاه توسعه‌ای بروی این استان داشته باشد و فارغ از مسائل سیاسی باشد.

مردم خراسان جنوبی این روزها از تغییر استاندار پیشین و انتخاب استانداری بازهم غیربومی ناراحت و ناراضی هستند که البته نماینده بیرجند در صحبت‌های خود به این مهم نیز اشاره کرده و از دولت خواسته است تا برای همراهی مردم، در این منطقه محروم خدمت‌رسانی کند.

عبادی که از خوشحالی برخی جریان‌های سیاسی از تغییر استاندار متعجب بود، گفت: برخی حتی از تصدی مدیران غیربومی در استان انتقاد داشتند اما در انتصاب اخیر در دولت یازدهم ابراز خوشحالی کردند.

معمولا هر مسؤولی در این نظام که برای توسعه و آبادانی کشور دلسوزی می‌کند در تغییراتی این چنینی صلاح و مشورت نخبگان منطقه را جویا می‌شود اما نماینده مردم بیرجند ضمن انتقاد از رویه دولت، هدف این انتصابات را رأی جمع کردن دانست.

امام جمعه بیرجند نیز که یکی از منتقدان تغییر استاندار است حمایت خود را از واکنش هماهنگ نمایندگان نسبت به این انتصاب اعلام کرده است.

حجت‌الاسلام علی رضایی در ضیافت افطاری شب گذشته برای چندمین بار مخالفت خود را از تغییر استاندار در سال آخر دولت اعلام کرد و بیان داشت: در این تغییر و تحولات متضرر اصلی مردم هستند.

وی حتی انتخاب فردی از استان دیگر برای تصدی استانداری و صلاحدید نکردن از نمایندگان و نخبگان استان برای این امر را نوعی توهین از سوی دولت عنوان کرد.

فرهاد فلاحتی دیگر نماینده مجلس شورای اسلامی از شهرستان‌های زیرکوه و قاین نیز مخالفت خود را با رسانه‌های استان درمیان گذاشت و گفت: شاهد این هستیم که در انتخاب استاندار توجهی به نظرات نشده که در این مسیر دولت و ملت هر دو ضربه می‌خورند.

گلایه‌ها و شکایت‌ها از موضوع تغییر استاندار خراسان جنوبی بسیار است به طوری که تیتر یک رسانه‌ها و مطبوعات و موضوع اصلی سخنرانی‌های محوری این روزهای استان خراسان جنوبی شده است.

اما با تمام آنچه گذشت؛ روز شنبه استاندار جدید خراسان جنوبی با حضور مقامات کشوری معارفه می‌شود و باید دید استاندار جدید و البته دولت یازدهم چه طرح و برنامه‌های عملی برای توسعه این استان محروم دارد.

انتهای پیام/69035/ج20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول