اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه شورای اسلامی شهر بندرعباس مطرح شد

انتقاد از جانمایی نصب ترانس‌های برق در مکان‌های نامناسب سطح شهر

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: شرکت توزیع برق در جانمایی و نصب ترانس‌های برق حساسیت بیشتری از خود نشان دهد و ترانس‌ها و پست‌هابی برق نباید در مقابل منازل و یا در فضای سبز نصب شود.

انتقاد از جانمایی نصب ترانس‌های برق در مکان‌های نامناسب سطح شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، کیانوش جهانبخش ظهر امروز در نشست علنی شورای شهر بندرعباس اظهار کرد: تاکنون چندین نشست با مسؤولان شرکت توزیع برق هرمزگان برای توسعه شبکه زیرزمینی برق در شهر بندرعباس داشته‌ایم که شاهد تحقق گام عملی به این منظور نیستیم.

وی افزود: شهر بندرعباس وضعیت آب و هوایی مرطوبی دارد و میزان استهلاک شبکه برق هوایی بسیار بالاست و این مسأله مشکلات زیادی را برای مردم بوجود آورده و راهکاری که برای این منظور در نظر گرفته شده توسعه شبکه زیرزمینی برق در مناطق مختلف شهری است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر بندرعباس ادامه داد: انتظار داریم تا توسعه شبکه هوایی به تدریج متوقف و به زیرزمین منتقل شود و در جانمایی و نصب ترانس‌های برق نیز حساسیت بیشتری اعمال شود تا شاهد نصب پست و ترانس برق در پیاده‌رو و فضای سبز شهر نباشیم.

جهانبخش با اشاره به اهمیت توجه به زیبایی و امنیت شهر خاطرنشان کرد: مردم برای گذراندن دقایقی از ساعات روز در پارک‌ها و فضای سبز حضور پیدا می‌کنند و جانمایی پست‌های برق در سطح معابر و یا در کنار فضای سبز شهری بدون نظر گرفتن اصول فنی و حفاظتی خطرناک بوده و ممکن است حوادثی را در پی داشته باشد.

وی عنوان کرد: وزارت نیرو یکی از پردرآمدترین وزارتخانه‌های کشور است و باید بخشی از درآمدهای کلانی که از ناحیه فروش برق به صنایع و بخش خانگی در استان هرمزگان بدست می‌آید را در هرمزگان و بندرعباس هزینه کند.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: توسعه شهر بندرعباس تنها وظیفه شهرداری بندرعباس نیست بلکه باید همه دستگاه‌ها در این زمینه با فاصله گرفتن از شعارگرایی به سمت اقدام و عمل گام بردارند.

انتهای پیام/3264/ذ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول