اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام‌ جمعه موقت سمیرم:

عدم برخورد با متخلفین حقوق‌های نجومی موجب بی‌اعتمادی مردم به نظام می‌شود

امام جمعه موقت سمیرم گفت: با غارتگری بیت‌المال که توسط برخی از مدیران خائن انجام شده نمی‌توان معاش و اقتصاد و بیکاری را در کشور حل کرد و این باعث بی‌اعتمادی مردم به نظام می‌شود.

عدم برخورد با متخلفین حقوق‌های نجومی موجب بی‌اعتمادی مردم به نظام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم، حجت‌الاسلام سجاد زینعلی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سمیرم ضمن گرامیداشت 26 تیرماه، سالروز تأسیس شورای نگهبان اظهار کرد: شورای نگهبان به موجب اصولی از قانون اساسی تأسیس شده و وظیفه خطیر این نهاد صیانت از قانون اساسی نظام از انحرافات و حفظ آن در مدار اسلام است.

وی افزود: پاسداری از شرع مبین اسلام و قانون اساسی و نظارت بر انتخابات از وظایف شورای نگهبان است که از زمان تأسیس تاکنون به خوبی وظیفه خود را انجام داده است.

امام‌ جمعه موقت سمیرم همچنین به سالگرد برجام اشاره کرد و گفت: برجامی که قرار بود آغاز دوره جدیدی از رونق اقتصادی شود اما همچنان مردم از مشکلات اقتصادی رنج می‌برند و دستاوردهای برجام را درک نکردند.

وی ادامه داد: وظیفه طرف مقابل این بود که تحریم‌ها را برطرف کند و نه تنها برطرف نکرد، بلکه در پسابرجام تحریم‌های جدیدی علیه ایران به تصویب رسید.

زینعلی با بیان اینکه دولت ایران بسیاری از تعهدات خود را به صورت یک جانبه و بعضاً غیرقابل برگشت عملیاتی کرد، افزود: در حالی که برجام را مهم‌تر از فتح خرمشهر و از بزرگ‌ترین دستاوردهای تاریخی ملت ایران دانستند ولی این دستاوردها را ملت ایران مشاهده نکردند.

وی با انتقاد از وضعیت نامطلوب معیشتی مردم، اظهار کرد: نبود دستاوردهای برجام نشان‌دهنده فکر و عمل خبیثانه کشورهای غربی به ویژه آمریکای جنایتکار است.

امام‌ جمعه موقت سمیرم بر مقاومتی کردن اقتصاد کشور با تکیه بر نیروی داخلی و جوانان تأکید کرد و گفت: همان‌طور که کشورمان با جوانان انقلاب کرد، مسؤولان و دولت به واسطه جوان‌های توانمند کشورمان انقلابی وارد صحنه شده و مشکلات اقتصادی که گریبان‌گیر ملت شده است را هر چه زودتر برطرف کنند.

وی با تأکید بر اینکه به واسطه اهمیت دادن به اقتصاد مقاومتی می‌توان مشکلات را حل کرد، گفت: اقتصاد مقاومتی الان فقط در حد شعار است و چه بسا مدیرانی که با دریافت حقوق‌های غیرمتعارف بیت‌المال را غارت می‌کنند.

زینعلی اظهار کرد: با غارتگری بیت‌المال که توسط برخی از مدیران خائن انجام شده نمی‌توان معاش و اقتصاد و بیکاری را در کشور حل کرد.

وی با طرح این سؤال که چرا در شرایطی که مردم در فشار اقتصادی هستند برخی حقوق‌های غیر متعارف می‌گیرند، افزود: می‌گفتند در کشور بودجه نیست و اگر نیست پس این بودجه‌ها از کجا بوده است.

این مسؤول ضمن تأکید بر مقابله با این اشرافی‌گری‌ها در جامعه، ادامه داد: این افراد فردای قیامت باید جواب جوانان عزیز کشورمان و جواب خون شهدا را بدهند.

زینعلی با بیان اینکه برخورد نکردن با متخلفین حقوق‌های نجومی موجب بی‌اعتمادی مردم نسبت به نظام می‌شود در ادامه به برپایی راهپیمایی در دفاع از عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: عفت و پاکدامنی نتیجه شرم و حیا است.

وی با اشاره به اینکه باید مراقب تفریحات مختلط باشیم، گفت: اختلاط زن و مرد در خارج از چارچوب دین در مهمانی‌ها باعث رواج بی‌عفتی در جامعه می‌شود.

امام‌ جمعه موقت سمیرم اضافه کرد: موضوع دیگری که برخی از شهروندان نسبت به آن اعتراض دارند در خصوص مزاحمت‌هایی که تا ساعات پایانی شب به واسطه مراسمات عروسی در خیابان‌های سطح شهر ایجاد می‌شود که مردم در این مورد باید مراعات کنند.

وی همچنین تقوا را عامل مصونیت و حفظ انسان دانست و گفت: تقوا به انسان آزادی می‌دهد و انسان را از قیدوبند هوا و هوس دور می‌کند.

زینعلی تقوا را آزادی‌بخش در زندگی اجتماعی و لازمه انسانیت دانست و افزود: انسان برای رشد و تکامل به تقوا نیاز دارد.

انتهای پیام/63016/چ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول