اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

13 تا 15 مرداد در محل پارک ائل‌گلی تبریز

جشنواره منطقه‌ای ملی «سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری» در تبریز برگزار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از برگزاری جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری خبر داد و گفت: جشنواره منطقه‌ای ملی «سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری» از 13 تا 15 مرداد در محل پارک ائل‌گلی تبریز برگزار می‌شود.

جشنواره منطقه‌ای ملی «سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری» در تبریز برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، مرتضی آبدار با بیان اینکه جشنواره‌های سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری در هشت منطقه از کشور برگزار می‌شود و آذربایجان شرقی میزبان استان‌های منطقه 2 است، اظهار داشت: جشنواره منطقه‌ای ملی «سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری» از 13 تا 15 مرداد در محل پارک ائل‌گلی تبریز و با حضور استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان و اردبیل برگزار خواهد شد.

وی برگزاری این جشنواره‌ها را در جذب گردشگر و معرفی فرهنگ مردم مناطق مختلف کشور به ویژه در زمینه نحوه پخت غذاهای محلی موثر دانست و افزود: این جشنواره در 60 غرفه نمایشگاهی و در سه بخش، عرضه غذاهای بومی و سنتی، برگزاری مسابقه برای معرفی غرفه های برتر و آیین ها و آداب پخت غذا برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی این استان ، آب و هوا و ارتباط با مناطق مختلف ایران و آسیا، حضور غذاهای متنوع و مختلف مردم این خطه از کشور، از رژیم غذایی غنی و متنوعی پیروی می‌کنند که مملو از غذاها و خوراک‌های سنتی و محلی است.

آبدار گفت: رویکرد اصلی این جشنواره فرهنگی است و به همین منظور در بخشی از جشنواره به معرفی فرهنگی منطقه پرداخته خواهد شد در این راستا در محل تالار اندیشه پارک ائل گلی،کارگاههای آموزشی فرهنگ و  پخت غذاهای منسوخ و یا در حال فراموشی توسط اساتید 4 استان شرکت کننده در طول این سه روز برگزار خواهد شد و همچنین نمایشگاه صنایع دستی و کارگاه‌های مرتبط با تهیه ظروف طبخ و سرو غذا نیز در کنار جشنواره دایر خواهد بود.

وی افزود: در حوزه اطلاع رسانی اقداماتی مانند اجرای تبلیغات محیطی، تولید محتوای خبری و طراحی و نصب پوستر و بنر در سطح استان صورت گرفته و هماهنگی‌های لازم با جامعه تورگردانان ایران و انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان‌های ذی‌نفع به منظور تهیه بسته‌های تورهای سفر داخلی به شهر تبریز و این جشنواره انجام گرفته است.

این جشنواره توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و با همکاری شهرداری تبریز، سازمان پارک‌ها و فضای سبز، نیروی انتظامی، اورژانس، شبکه بهداشت و درمان، اداره کل فنی و حرفه ای و دانشگاه علوم پزشکی، تشکل‌های مردم نهاد و سایر ارگان ها برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/60001/ر/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول