اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای اقتصاد مقاومتی

شهرستان رودبار جنوب به قرارگاه خاتم‌الانبیاء واگذار شد

استاندار کرمان گفت: در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی، شهرستان رودبار جنوب به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء واگذار شد.

شهرستان رودبار جنوب به قرارگاه خاتم‌الانبیاء واگذار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علیرضا رزم‌حسینی عصر امروز در نوزدهمین دوره جایزه کتاب سال استان کرمان با اشاره به سفر امروز خود به شهرستان رودبار جنوب اظهار داشت: نویسندگان و مولفان ما باید به مناطق جنوبی استان کرمان سفر کنند و محرومیت‌ها و مشکلات مردم این خطه را ببینند.

وی بیان داشت: امروز به واسطه پایلوت بودن استان کرمان در اقتصاد مقاومتی، مسیر جدیدی در استان ایجاد می‌شود و شاهد شکوفایی استعدادها و ظرفیت‌های نهفته مناطق متعدد استان خواهیم بود.

رزم‌حسینی با اشاره به اجرای طرح شهر نمونه اقتصاد مقاومتی در قلعه‌گنج گفت: سال گذشته در این شهرستان از 2 هزار و 500 دانش‌آموزانی که معدل بالا داشتند، تجلیل شد و این تشویق سبب شد تا امسال شاهد افزایش معدل 6 هزار و 500 دانش‌آموز در این منطقه محروم باشیم.

استاندار کرمان ادامه داد: این مسئله نشان می‌دهد که در این مناطق استعدادها و ظرفیت‌های فراوانی وجود دارد که تاکنون نتوانسته بودیم آنها را شناسایی کنیم.

وی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم توسعه‌ای را داشته باشیم، باید به دست مردم انجام گیرد، مسئولان دولتی باید باور کنند که خدمتگزار مردم هستند.

رزم‌حسینی ابراز داشت: واگذاری شهرستان قلعه‌گنج به بنیاد مستضعفان موجب شد که مردم و بخش غیردولتی به میدان آیند و برای توسعه و اقتصاد خود تلاش کنند.

وی با بیان اینکه شهرستان رودبار جنوب نیز به طور کامل به قرارگاه خاتم‌الانبیاء واگذار شده است، خاطرنشان کرد: این واگذاری‌ها در راستای خلق ثروت و اشتغال برای مردم این مناطق است و از آنها خواسته‌ایم تا ظرفیت‌ها را شناسایی و آبادانی ایجاد کنند.

استاندار کرمان گفت: اقتصاد مقاومتی می‌خواهد ثابت کند که مردم توان انجام کارهای خود را دارند و دولت نباید در کار اقتصاد و فرهنگ آنها دخالت کند، بلکه باید حمایت و پشتیبانی را داشته باشد.

وی ابراز داشت: در این میان اهل قلم که خداوند برای قلم آنها حرمت قائل شده به میدان آیند و در این زمینه به آگاه‌سازی مردم بپردازند.

انتهای پیام/80017/آ ۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول