اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جشن خبرنگاران آذربایجان شرقی مطرح شد

پایان دادن به هرج و مرج خبرنگاری و تسریع در راه‌اندازی موزه مطبوعات

نشست صمیمی اعضای انجمن صنفی روزنامه‌نگاران آذربایجان‌شرقی با مطالبه‌گری چندین ساله آنها برای راه‌اندازی موزه مطبوعات و ساماندهی خبرنگاران همراه بود.

پایان دادن به هرج و مرج خبرنگاری و تسریع در راه‌اندازی موزه مطبوعات

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از انجمن صنفی روزنامه‌نگاران آذربایجان شرقی، نشست صمیمی در ادامه برنامه‌های سالانه روز خبرنگار انجمن صنفی روزنامه‌نگاران آذربایجان‌شرقی که در یکی دو سال اخیر رنگ و بویی هنری و فرهنگی یافته و خبرنگاران فارغ از دغدغه‌های حرفه‌ای و صنفی یک روز را برای با هم بودن و گفتن و شنیدن از احوال یکدیگر اختصاص می‌‌دهند، برگزار شد.

آئین گرامیداشت «روز خبرنگار» با حضور مسؤولان ارشد استان آذربایجان شرقی و شهر تبریز به همت انجمن صنفی روزنامه‌نگاران آذربایجان شرقی در هتل کایا لاله پارک تبریز برگزار شد.

اصحاب رسانه فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی، برای پیشرفت استان تلاش کنند

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی در برنامه گرامیداشت روز خبرنگار که به همت انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان برگزار شد، گفت: اصحاب رسانه فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی، برای پیشرفت استان تلاش کنند.

سعید شبستری خیابانی با بیان اینکه خبرنگاران، نقش مهمی در انعکاس حقایق و وقایع دارند، افزود: خوشبختانه اصحاب رسانه این استان، با سلایق مختلف سیاسی در رسانه‌های استان مشغول فعالیت هستند.

وی با تاکید بر لزوم افزایش وحدت در جامعه برای توسعه و پیشبرد استان و ایران اسلامی اظهار کرد: مسؤولان و مدیریت ارشد استان در کنار اصحاب رسانه و خبرنگاران هستند و امیدواریم این قشر نیز با حضور در کنار مسؤولان، یاریگر خادمان خود باشند.

شبستری عنوان کرد: انتظار داریم رسانه‌ها، بیان واقعیات و حقایق را سرلوحه اهداف خود قرار داده و فارغ از وابستگی به جناح‌های سیاسی مختلف، تلاش خود برای فرهنگ‌سازی و دستیابی به توسعه همه‌جانبه را فراهم کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه از اصحاب رسانه استان خواست که با تلاش خود، وضعیت اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و... مردم را بهبود بخشند.

آقای مدیرکل، به هرج و مرج خبرنگاری در استان پایان دهید

رئیس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران آذربایجان‌شرقی گفت: آقای مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، به هرج و مرج خبرنگاری در استان پایان دهید.

وحید زینالی با تبریک روز خبرنگار به همه دست‌اندرکاران مطبوعاتی و اصحاب رسانه آذربایجان‌شرقی تبریک گفته و تعالی روح و اندیشه و فکر آنها و بالندگی قلم و قدم و کار روزنامه‌نگاران و عکاسان خبری استان را در راه اعتلای ارزش‌های والای انسانی، فرهنگ اسلامی و رسم و مرام آذربایجانی آرزومندیم.

وی گفت: خوشبختانه در سایه پیگیری‌های دکتر شبستری، معاون سیاسی و امنیتی استاندار، یکی از وعده‌های چندین و چند ساله مدیریت استان مبنی بر راه‌اندازی موزه مطبوعات در خانه حریری تبریز تا 29 بهمن ماه سال‌جاری عملی می‌شود.

زینالی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ابراز کرد: عاجزانه از شما خواهشمندیم مساله هرج و مرج خبرنگاری را در استان ساماندهی کنید.

لزوم رفع مشکلات حوزه خبرنگاری و رسانه توسط مسؤولان امر

سخاوت خیرخواه، عضو هیات مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم برگزاری برنامه هایی در شان روز خبرنگار افزود: شان خبرنگار این نیست که در یک سالن زیرپله‌ای برایش افطاری داد.

وی بر لزوم رفع مشکلات حوزه خبرنگاری و رسانه توسط مسؤولان امر تاکید کرد و ادامه داد: در آینده نزدیک، موزه مطبوعات تبریز در خانه تاریخی حریری، راه‌اندازی و برنامه‌هایی نظیر ارتقای سواد رسانه‌ای اعضای انجمن صنفی در اولویت برنامه‌ها قرار خواهد گرفت.

لزوم رعایت اخلاق حرفه‌ای توسط رسانه‌ها

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بر لزوم رعایت اخلاق حرفه‌ای توسط رسانه‌ها تاکید کرد.

زهرا ساعی نیز در این نشست با اشاره به نقش و رسالت خطیر اصحاب رسانه در دستیابی به توسعه همه جانبه اظهار کرد: خوشبختانه اکثریت رسانه‌های استان به درستی به انجام وظیفه و رسالت اصلی خود می‌پردازند.

وی با تاکید بر لزوم اعتمادسازی متقابل رسانه‌ها با مردم و مسئولان ادامه داد: رسانه‌ای که بتواند در اسرع وقت، اخبار دقیق و شفاف را در اختیار مخاطب قرار دهد، توانسته وظیفه اعتمادسازی خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

ساعی در بخشی از سخنان خود بر لزوم رعایت اخلاق حرفه‌ای توسط رسانه‌ها عنوان کرد: با توجه به اینکه تبریز، مهد مدنیت، فرهنگ و بخصوص صنعت چاپ است در آینده‌ای نزدیک، موزه مطبوعات تبریز در خانه حریری راه‌اندازی می‌شود.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: تمام تلاش خودم را برای تسریع در راه‌اندازی موزه مطبوعات به کار می‌گیریم.

براساس این گزارش، بریدن کیک روز خبرنگار، عکس‌های سلفی خبرنگاران با یکدیگر و نمایشگاه عکاس پیشکسوت تبریز کاظم نوبری در کنار برنامه‌های فرهنگی از حاشیه‌های این مراسم بود.

این مراسم با ضیافت شام در جو صمیمی و با نشاط به پایان رسید.

انتهای پیام/60002/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول