اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

نتایج یک عملیات غرورآفرین رزمندگان اسلام

بر اساس اعلام قرارگاه نجف اشرف مرکز عملیات مشترک ارتش و سپاه در مرحله اول و دوم عملیات والفجر 3 سپاهیان اسلام موفق شدند 50 کیلومتر مربع از خاک میهن اسلامی و 50 کیلومتر از خاک عراق را آزاد ساخته و 200 کیلومتر مربع از خاک ایران را از تیررس آتش دشمن خارج نمایند.

نتایج یک عملیات غرورآفرین رزمندگان اسلام

  .

رخدادهای 22 مرداد 62

چکیده :

  • آیت الله منتظری  : نگذارید کار حمایت از محرومین و مستضعفین در پیچ و خم های اداری بیفتد.

 

  • رئیس جمهور،رئیس مجلس و نخست وزیر بر انتقام خون شهدای گیلانغرب در جبهه ها تاکید کردند.

 

  • در راس یک هیئت سیاسی،اقتصادی و فرهنگی وزیر خارجه عازم 11 کشور آسیائی و آفریقایی شد.

 

  • آخرین آمار شهدا و مجروحان بمباران وحشیانه گیلانغرب اعلام شد.

 

  • نتایج کامل عملیات والفجر-3 اعلام شد.

دیدار مسئولان هلال احمر با آیت الله منتظری

معاونین و مسئولین  هلال احمر سراسر کشور به اتفاق حجت الاسلام غیوری نماینده امام و دیگر روحانیون خدمتگذار در این نهاد در قم با آیت الله منتظری دیدار کردند.

آیت الله منتظری در این دیدار گفت :آنچه انتظار است اینکه آقایان سعی کنند این نهاد را از کاغذبازی های معمول ژیم گذشته حفظ کنند و نگذارند کار مقدس آن که حمایت از محرومین و مستضعفین است در پیچ و خمک های اداری بیافتد.

آیت الله منتظری همچنین در دیدار با حجت الاسلام بجنوردی عضو شورای عالی قضایی گفت : این شورا باید با قاطعیت به تخلفات رسیدگی کند و مجلس شورای اسلامی هم انشاالله بیش از پیش به لوایح قضایی توجه نماید.(1)

تاکید مسئولان نظام بر انتقام شهدای گیلانغرب

آیت الله خامنه ای رئیس جمهور آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس و آقای میر حسین موسوی نخست وزیر در پیام ها جداگانه ای بر انتقام خون شهدای گیلانغرب تاکید کردند.

در بخشی از پیام رئیس جمهور به همین مناسبت آمده است : مردم شرافتمند گیلانغرب سازمان های بین المللی که در برابر این جنایت آشکار سکوت بیشرمانه خود را ادامه می دهند دولت های مرتجع منطقه و قدرت های شرق و غرب که با کمک بیدریغ نظامی و مالی خود رژیم جنایت پیشه عراق را در این جنایات یاری می کنند در حقیقت شریک جرم و متحد این رژیم  ضد انسانی هستند.(2)

سفر ولایتی به 11 کشور آفریقایی و آسیایی

دکتر ولایتی وزیر امور خارجه در راس یک هیئت بلندپایه تهران را به قصد بازدید از 11 کشور آفریقایی و آسیایی ترک کرد.

در فرودگاه مهراباد سفرای سوریه، یمن جنوبی،امارات گابن،ترکیه و جمعی از مسئولان وزارت خارجه دکتر ولایتی را بدرقه کردند.در این سفر دکتر ولایتی و همراهان از چند کشور آفریقایی و خاورمیانه از جمله کشورهای خط مقدم جبهه بازدید خواهند کرد.

دکتر ولایتی پیش از ترک تهران گفت : در پایان این سفر  هیئت ایرانی در کنفرانس فلسطین که در شهر ژنو تشکیل خواهد شد شرکت می کند. هربار که نماینده ای از جمهوری اسلامی در کنفرانسی در رابطه با فلسطین شرکت کرده روی این نکته تاکید کرده است که تنها راه نجات سرزمین فلسطین از اشغال متجاوزین توسل به زور و اسلحه است یعنی همان زبانی که حکومت اشغالگر فلسطین آن را می فهمد.(3)

635 شهید و مجروح حاصل بمباران وحشیانه گیلانغرب

آمار شهدا و مجروحان بمباران وحشیانه گیلانغرب توسط جنگنده های رژیم بعثی عراق به 635 نفر رسید.

سرپرست بنیاد شهید گیلانغرب اعلام کرد :در جریان این حمله وحشیانه تا کنون بیش از 60 نفر به شهادت رسیده و 575 نفر مجروح شده اند. به گفته وی عملیات بازسازی و نوسازی 12 واحد مسکونی ویران شده و مرمت 20 واحد مسکونی آسیب دیده آغاز شده است بر اساس این گزارش برای بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی ویران شده مبلغ 20 میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته است.(4)

نتایج کامل عملیات والفجر-3 اعلام شد

 قرارگاه نجف اشرف مرکز عملیات مشترک ارتش و سپاه جزئیات مرحله اول و دوم عملیات والفجر 3 و اهداف بدست آمده در این عملیات را طی اطلاعیه شماره هشت خود اعلام کرد.

طبق این گزارش سپاهیان اسلام موفق شدند 50 کیلومتر مربع از خاک میهن اسلامی و 50 کیلومتر از خاک عراق را آزاد ساخته و 200 کیلومتر مربع از خاک ایران را از تیررس آتش دشمن خارج نمایند . هچنین بیش از 10500 تن از مزدوران بعثی کشته و مجروح و 510 نفر نیز اسیر شدند. همچنین در این عملیات حماسه آفرین 7 تیپ پیاده و زرهی و 5 گردان زرهی و کماندویی و پیاده دشمن منهدم شد.(5)

منابع :

1- اطلاعات،22 مرداد 62 ، ص4
2- جمهوری اسلامی ،22 مرداد 62 ، 4و9و12
3- اطلاعات، 22 مرداد 62، ص15
4- اطلاعات،22 مرداد 62 ، ص2
5-  اطلاعات،22 مرداد 62 ، ص 2و 4

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول