اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای روحانیون استان کرکوک اقلیم کردستان عراق:

سردار سلیمانی و نیروهای ایرانی داعش را از مخمور و جلولا راندند/ برای نابودی کامل داعش نیازمند حمایت ویژه جمهوری اسلامی ایران هستیم

عضو شورای روحانیون استان کرکوک اقلیم کردستان عراق گفت: اگر کمک سردار سلیمانی و نیروهای جان بر کف ایرانی در مخمور و جلولا نبود، نمی‌توانستیم با داعش مقابله کنیم و امروز نیز برای نابودی کامل داعش نیازمند حمایت ویژه جمهوری اسلامی ایران هستیم.

سردار سلیمانی و نیروهای ایرانی داعش را از مخمور و جلولا راندند/ برای نابودی کامل داعش نیازمند حمایت ویژه جمهوری اسلامی ایران هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا مصطفی حسین حسن ظهر امروز در پیش کنگره امام شافعی(رض) در شهر کامیاران، اظهار کرد: برگزاری پیش کنگره‌های امام شافعی(رض) به میزبانی ایران نشان از نگاه ویژه مردم و مسؤولان این کشور به مبحث وحدت و تقریب مذاهب اسلامی است.

وی افزود: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند تفکرات معتدل امام شافعی(رض) هستیم و شایسته است که صدها کنگره برای گرامیداشت این شخصیت بزرگ جهان اسلام برگزار شود.

این روحانی برجسته اهل سنت اقلیم کردستان عراق اظهار کرد: همانطوری که امام خمینی به جهانیان اعلام کردند که سرزمین اسلامی هیچ مرزی ندارد و برادران ما در جمهوری اسلامی ایران به یاری مردم مظلوم و ستمدیده اقلیم کردستان عراق شتافتند امروز نیز باید همه مسلمانان کنار هم باشند.

ماموستا حسین حسن خاطرنشان کرد: مردم و مسؤولان ایران در دهه 90 میلادی به یاری مردم اقلیم کردستان شتافتند و ما را از ستم صدام فاشیست نجات دادند و امروز نیز به کمک ویژه جمهوری اسلامی برای مقابله با داعش هستیم.

وی افزود: اگر کمک سردار سلیمانی و نیروهای جان بر کف ایرانی در مخمور و جلولا نبود، نمی‌توانستیم با داعش مقابله کنیم و امروز نیز برای نابودی کامل داعش نیازمند حمایت ویژه جمهوری اسلامی ایران هستیم.

این روحانی اهل سنت عراقی ابراز امیدواری کرد، که نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان پیام کمک و یاری مردم اقلیم کردستان عراق را به مقام معظم رهبری برساند و به عنوان همسایه‌ای صادق و امین کمک‌های خود را نسبت به اقلیم حفظ و گسترش دهد.

درادامه این مراسم احمد محموداحمد استاد دانشگاه سلیمانیه عراق نیز از تضارب آرای بین علمای دینی به عنوان نعمتی بزرگ برای تعالی آموزه‌های اسلامی نام برد.

وی افزود: برگزاری این پیش کنگره‌ها در ایران نشان از نهادینه‌شدن فرهنگ تقریب بین مذاهب اسلامی در این کشور است و امیدواریم این فرهنگ والا به دیگر کشورهای اسلامی تسری یابد.

محموداحمد در پایان سخنان خود خواستار تقویت اشتراکات بین مذاهب اسلامی و تعامل و ارتباط بین علمای اسلامی شد.

انتهای پیام/79006/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول