اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه آموزش مؤسسه پناه کودکان کار در قزوین مطرح کرد

آینده روشن کودکان کار با پذیرفته شدن از سوی مردم/ حساسیت‌های مردمی عامل تصویب قوانین حامی کودکان کار

مدیر گروه آموزش مؤسسه پناه کودکان کار در قزوین گفت: باور کودکان کار از اینکه مردم آن‌ها را پذیرفته‌اند موجب می‌شود تا به آینده خود خوش‌بین بوده و حس خودباوری و اعتماد به نفس را در خود تقویت کرده و برای آینده‌ای بهتر تلاش کنند.

آینده روشن کودکان کار با پذیرفته شدن از سوی مردم/ حساسیت‌های مردمی عامل تصویب قوانین حامی کودکان کار

سیما مسگرچیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: چندی پیش نمایشگاه نقاشی برای کودکان کار در فرهنگسرای فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین برگزار شد که هدف از این برگزاری بالا بردن اعتماد به نفس و خودباوری کودکان کار بوده است.

وی بیان کرد: کودکان کار کودکانی هستند که کار آن‌ها مانع از تحصیل و رشد جسمی و فکری می‌شود و آنچنان که باید خلاقیت‌های آن‌ها در جامعه شکوفایی پیدا کند که این امر محقق نمی‌شود.

مدیر گروه آموزش مؤسسه پناه کودکان کار در قزوین گفت: کودکان کار مجبور بوده برای درآمدزایی و اینکه خرج روزمرگی خود را داشته باشند به کار و فعالیت مشغول هستند.

مسگرچیان یادآور شد: در مؤسسه نمونه‌های فراوانی از کودکان کار داریم که این کودکان به دلیل مشغله‌های کاری از تحصیل باز مانده و یا افت تحصیلی دارند و نمی‌توانند در زمینه تحصیل رشد داشته باشند.

وی بیان کرد: هدف ما از برگزاری نمایشگاه نقاشی کودکان کار که چندی پیش در استان قزوین برگزار شد این بود که بتوانیم مؤسسه پناه کودکان کار و خلاقیت‌ها و توانمندی‌های کودکان کار را به آحاد مردم بشناسانیم.

مدیر گروه آموزش مؤسسه پناه کودکان کار در قزوین ادامه داد: پذیرفته شدن کودکان کار از جانب مردم از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه شیوه درست برخورد کردن مردم با این کودکان موجب می‌شود تا این کودکان احساس خودباوری و اعتماد به نفس داشته باشند.

مسگرچیان متذکر شد: باور کودکان کار از اینکه مردم آن‌ها را پذیرفته‌اند موجب می‌شود تا به آینده خود خوش‌بین بوده و حس خودباوری و اعتماد به نفس را در خود تقویت کرده و برای آینده‌ای بهتر تلاش کنند.

وی تأکید کرد: کودکان کار اکثریت بدسرپرست هستند و سرپرستان آن‌ها به دلیل فقر فرهنگی و فقر اقتصادی توان اینکه به کودکانشان رسیدگی کنند را ندارند و کودکان خود را مجبور به کار می‌کنند.

مدیر گروه آموزش مؤسسه پناه کودکان کار در قزوین مطرح کرد: اقداماتی که در این مؤسسه انجام می‌شود بیشتر فرهنگی برای کودکان کار است که از جمله این کارها را می‌توان به خدمات آموزشی اشاره کرد.

مسگرچیان یادآور شد: مؤسسه کودکان کار در قزوین تلاش کرده است تا بتواند آموزش خود را در سطح سوادآموزی، بازگرداندن کودکان بازمانده از تحصیل به آموزش، تقویت آموزشی کودکان که افت تحصیلی دارند و موارد دیگر را انجام دهد.

وی گفت: کودکان کار در جامعه باید دیده شوند و تلاش ما بر این است که حساسیت مردم نسبت به پدیده کار کودک در جامعه را بیشتر کنیم.

مدیر گروه آموزش مؤسسه پناه کودکان کار در قزوین افزود: پدیده کار کودکان کار مسئله‌ای نیست که بگوئیم این مسئله در کوتاه مدت حل می‌شود چراکه در مرحله نخست می‌طلبد قوانین حمایت از کودکان کار اصلاح شود.

مسگرچیان اضافه کرد: دولت و تشکل‌های مردمی باید از کودکان کار حمایت کند تا بتوان کاری برای این کودکان انجام داد وقتی در خصوص یک مسئله‌ای مردم حساسیت بیشتری نشان بدهند خواه یا ناخواه آن مشکل رو به حل شدن می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: فشارها و حساسیت‌های مردمی دولت را تحت فشار قرار می‌دهد تا لااقل قوانین حامی کودک برای کودکان کار تصویب و به مرحله اجرا قرار داده شود.

مدیر گروه آموزش مؤسسه پناه کودکان کار در قزوین در پایان ادامه داد: ما از دولت انتظار داریم قوانینی برای کودکان کار تصویب کند که در آن امکانات اولیه همچون تحصیل و بهداشت رایگان و غیره در اختیار این کودکان قرار بگیرد تا بتوان از لحاظ فرهنگی، روحی و جسمی به آنها کمک کرد.

انتهای پیام/77026/چ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول