اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل:

یک‌هزار و 831 تعاونی در اردبیل فعال است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: در حال حاضر در استان اردبیل بیش از یک‌هزار و 831 تعاونی در بخش‌های مختلف فعال است که ما قصد حمایت از این تعاونی‌ها را داریم.

یک‌هزار و 831 تعاونی در اردبیل فعال است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، قاسم رحیمی عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی ادارات تابعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اردبیل اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین مأموریت‌های ما توجه به توسعه و توانمندسازی تعاونی‌هاست به طوری که در دولت تدبیر و امید بیش از 500 تعاونی در حوزه‌های مختلف شکل گرفته و همچنان یکی از پایه‌های توانمندی اقتصادی کشور را تعاونی‌ها می‌دانیم.

وی از افزایش تعداد اعضای فعال تعاونی‌ها به بیش از 83 هزار نفر خبر داد و تصریح کرد: در حوزه اشتغال تعاونی‌ها وضعیت به مراتب در این سه سال بهتر شده به طوری که 5 هزار و 300 نفر از بیکاران در قالب این تعاونی‌ها مشغول کار شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه در کنار حمایت از تعاونی‌ها در حوزه کار و رسیدگی به مشکلات کارفرمایان و کارگران اقدامات مؤثری در این سه سال انجام شده است، گفت:‌ ما در این سه سال بیش از 15 هزار شکایت از محیط‌های کار و کارگری را دریافت کردیم که با بررسی این پرونده‌ها تعدادی از آرا در شورای حل اختلاف و تعدادی از آرا نیز به مراجع قضایی صادر شده است.

رحیمی به فعال بودن بیش از 300 تشکل کارگری و کارفرمایی، ارائه 19 هزار بازرسی از محیط‌های کارگری و ثبت بیش از 970 حوادث ناشی از کار اشاره کرد و افزود: در همه این موارد سعی و تلاش بر این بوده تا اصل قانون حمایت از کارگران و کارفرمایان مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با بیان اینکه یکی از محورهای تحقق اقتصاد مقاومتی تشکیل و توسعه تعاونی‌های فراگیری است که می‌تواند نقطه توانمندسازی اقشار مختلف جامعه باشد، بیان کرد: یکی از رویکردهای اصلی مسؤولان کشوری و استانی توسعه اشتغال از طریق منابع بخش خصوصی و غیردولتی است که می‌تواند زمینه حرکت‌های تأثیرگذار و مطلوبی را فراهم کند.

رحیمی به سه بحران ملی در کشور به عنوان یک تهدید جدی در برنامه ششم اشاره کرد و گفت: ‌یکی از این بحران‌ها بحران صندوق‌های بازنشستگی است که اگر فکری به حال آنها نشود قطعاً در آینده ناهمخوانی هزینه‌کردها با درآمدها برای این صندوق‌ها مشکل‌آفرین می‌شود.

وی تعداد دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی را 13 دستگاه اعلام کرد و ادامه داد: این دستگاه‌ها به صورت مرتب و منظم در جلسات شورای هماهنگی گزارش‌های خود را ارائه می‌کنند.

انتهای پیام/62001/آ ۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول