اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌شرقی مطرح کرد

زنگ خطر گذشتن سن ازدواج 400 هزار دختر و پسر در آذربایجان‌شرقی/ جدی بودن تهدید پیران مجرد

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه 400 هزار پسر و دختر در استان سن ازدواج را پشت سر گذاشته‌اند، گفت: نرخ ازدواج در این استان با کاهش مواجه شده است.

زنگ خطر گذشتن سن ازدواج 400 هزار دختر و پسر در آذربایجان‌شرقی/ جدی بودن تهدید پیران مجرد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی جعفری‌آذر ظهر امروز در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: تعداد مجردها روز به روز افزایش یافته و این امر در حالی است که 400 هزار پسر و دختر در استان سن ازدواج را پشت سر گذاشته‌اند که ادامه این روند نگران‌کننده است.

وی افزود: اگر وضع به همین شکل ادامه یابد، طی سال‌های آینده با جامعه پیرمجرد مواجه خواهیم شد که در آن زمان دولت باید هزینه‌های سنگینی پرداخت کند که این وضعیت خطرناک بوده و  شاید در سال‌های آینده بخش اعظمی از بودجه کشور صرف هزینه‌های مددکاری برای جامعه مجرد و پیر شود که این مهم می‌تواند آینده کشور را با مخاطره‌های زیادی مواجه سازد.

کاهش 0.7 درصدی ازدواج

جعفری‌آذر در بخش دیگری از این گفت‌وگو به میزان ازدواج در استان اشاره کرد و گفت: 12 هزار و 685 ازدواج در چهار ماهه امسال ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که 12 هزار و 777 واقعه بوده، کاهش هفت دهم درصدی ازدواج در استان را نشان می دهد.

افزایش 5.9 درصدی طلاق

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌شرقی از افزایش میزان طلاق به میزان 5.9 درصد طی چهار ماهه امسال در استان خبر داد و افزود: 2 هزار و 680 مورد طلاق در استان طی چهار ماهه امسال به ثبت رسیده که این میزان در سال گذشته در همین مدت 2 هزار و 531 واقعه بوده است.

وی با بیان اینکه بیشترین فراوانی طلاق در میان زوج‌های آذربایجان‌شرقی در پنج سال اول زندگی است، گفت: 16 درصد مجموع طلاق‌های ثبت‌شده نیز در سال اول زندگی است.

انتهای پیام/60002/ب30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول