اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد

استقرار روان‌شناسان در شبکه‌های بهداشت روستایی مازندران

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: به‌زودی در شبکه‌های بهداشت روستایی روان‌شناسان مستقر می‌شوند.

استقرار روان‌شناسان در شبکه‌های بهداشت روستایی مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان چالوس، محسن اعرابی صبح امروز در دومین کارگاه کشوری سلامت روان با موضوع بررسی برنامه‌های حوزه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت در طرح تحول نظام سلامت در چالوس با بیان اینکه به‌زودی در شبکه‌های بهداشت روستایی روان‌شناسان مستقر می‌شوند، اظهار کرد: این همایش می‌تواند خدمات را در حوزه سلامت روان ارتقا ببخشد.

وی با بیان اینکه همه بخش‌های مختلف باید جایگاه خود را در زمینه توسعه سلامت روان بشناسند، افزود: رسیدن به این شناخت نیازمند ارتقای سطح آگاهی افراد در دستگاه‌ها و ادارات است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اهمیت سلامت روح و روان، تصریح کرد: اینگونه همایش‌ها باید بیشتر انجام شود تا در سطوح بالاتر برای تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری و اختصاص اعتبارات موثر واقع شود.

وی با بیان اینکه باید برای پیشگیری تلاش کنیم و مدیریت بحران نباید به بعد از حوادث موکول شود، خاطرنشان کرد: بسیاری از حوادث قابل پیشگیری است که سیل نمونه آن است و می‌توان با اتخاذ تمهیداتی در حوزه آبخیزداری به این امر پرداخت.

اعرابی با اعلام اینکه تخصیص بودجه سه درصدی به حوزه سلامت روان، در عمل تاثیرات مثبت بسیار زیادی دارد، گفت: عناصر انسانی سالم در توسعه اقتصادی بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه سلامت روان سبب توسعه گسترده می‌شود، یادآور شد: در برخی کشورها دولت به فرزندانی که دچار گره‌های روانی هستند یارانه می‌دهد و برای حل آن تلاش می‌کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه عقده حقارت از دوران کودکی صورت می‌گیرد و در بزرگسالی به اشکال مختلف بروز می‌کند و ممکن است سبب آسیب به جامعه هم شود، اظهار کرد: سلامت روان بسیار جای کار دارد.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌های خارج از وزارت بهداشت و درمان نیز باید به این بخش ورود پیدا کنند، افزود: اگر از هم‌اکنون در حوزه سلامت روان هزینه شود این در آینده به نفع کل جامعه است.

اعرابی در پایان گفت: همه دستگاه‌ها اگر در زمینه بهداشت سلامت روان اعتباری را اختصاص دهند، مطمئنا در آینده جلوی بسیاری از هزینه‌های مادی و روحی را می‌گیرند.

انتهای پیام/86019/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول