اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

پدر شهید سعیدی‌زاده همزمان با سالگرد فاجعه منا مطرح کرد

حقوق فرزندان شهید هنوز برقرار نشده/ مسئولان به جای بزرگداشت به فکر خانواده‌های شهدا باشند

پدر شهید سعیدی‌زاده با گلایه از بی‌توجهی مسئولان نسبت به بازماندگان شهدا گفت: بهتر است مسئولان به جای برگزاری مراسم‌های بزرگداشت کمی به فکر حل مشکلات خانواده‌های شهدا باشند.

حقوق فرزندان شهید هنوز برقرار نشده/ مسئولان به جای بزرگداشت به فکر خانواده‌های شهدا باشند

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس حدود یکسال پیش و در جریان آیین حج ابراهیمی و به دلیل بی‌کفایتی مسئولان برگزار کننده حج فاجعه عظیمی رخ داد و حدود 460 نفر از هموطنانمان به شهادت رسیدند.

این فاجعه عظیم به جز مصیبت و اندوه عواقبی متعددی برای بازماندگان داشت و امروز پس از گذشت یک سال از این فاجعه بسیاری از خانواده‌ها با مشکلات بی‌شماری روبرو هستند.

جامعه قرآنی کشور هم در این فاجعه به سوگ تعدادی از نخبگان خود نشست و پنج نفر از اعضای کاروان قرآنی کشور در جریان فاجعه منا به شهادت رسیدند.

یکی از اعضای کاروان نور شهید «محمد‌سعید سعیدی‌زاده» است که برای اطلاع از آخرین وضعیت بازماندگان شهید دقایقی را با پدرش به گفت‌وگو نشستیم.

پدر شهید: پس از شهادت فرزندم با مشکلات متعدد جسمی روبرو شدم

عبدالواحد سعیدی‌زاده پدر شهید «محمد‌سعید‌ سعیدی‌زاده» در گفت‌وگو با فارس از شرایط بد جسمی‌اش خبر داد و گفت: متأسفانه پس از شهادت پسرم دچار عارضه قلبی شده و ناچار به جراحی قلب پرداختم، اما این پایان مشکلات نبود و پس از آن دچار دیسک گردن و کمر شدم و اکنون توان راه رفتن ندارم و برای تردد باید از واکر و ویلچر استفاده کنم.

سعیدی‌‌زاده از برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای مهاجر‌ الی‌الله در تهران خبر داد و گفت: مراسم بزرگداشت سالگرد شهدای قرآنی منا در تهران برگزار و خانواده‌های معظم شهدا روز 17 شهریور به دیدار رهبر عزیزمان می‌روند، همچنین از ما هم برای حضور در این مراسم‌ها دعوت شده اما به دلیل مشکلات جسمی گمان نمی‌کنم بتوانم به تهران بیایم، البته همسر و فرزندان شهید حتماً در مراسم حضور پیدا خواهند کرد.

باگذشت یکسال از فاجعه منا هنوز حقوق بازماندگان فرزندم برقرار نشده است

وی از عدم برقراری حقوق شهید برای بازماندگانش خبر داد و گفت: متأسفانه پس از گذشت یک سال از فاجعه منا و شهادت پسرم هنوز حقوقش برای همسر و فرزندان برقرار نشده، این درحالی است که حاج سعید کارمند دانشگاه علوم و فنون دریایی بود و بیمه هم داشت و حتی اگر به مرگ عادی هم از دنیا می‌رفت باید به دلیل پرداخت بیمه عمر باید بلافاصله حقوقی برای بازماندگانش برقرار می‌شد، اما متأسفانه برای سعید هنوز این اتفاق رخ نداده است.

برای برقراری حقوق یک سال است بین دانشگاه علوم و فنون دریایی و بنیاد شهید در رفت و آمد هستیم

سعیدی‌زاده ادامه داد: متأسفانه برای برقراری حقوق بازماندگان فرزندم از همان ابتدا با مشکل مواجه بودیم، ابتدا از ما گواهی حصر وراثت درخواست کردند، پس از آن گفتند: برقراری حقوق به رأی دادگاه نیاز دارد، پس از رأی دادگاه می‌گویند: باید بخشنامه بیاید. به‌ هر حال حدود یک سال بین دانشگاه علوم و فنون دریایی و بنیاد شهید در رفت و آمد هستیم هنوز مشکل حل نشده است.

پدر شهید‌ سعیدی‌زاده به مشکلات ناشی از عدم برقراری حقوق بازماندگان فرزندش اشاره کرد و گفت: متأسفانه حاج سعید بابت دریافت وام مبلغ قابل توجهی به بانک بدهکار است و ما هم توان پرداخت اقساط را نداریم این موضوع سبب بروز مشکلات فراوانی برای ما شده و مدام با اخطار بانک روبرو هستیم. اگر حقوق بازماندگان فرزندم برقرار می‌شد می‌توانستیم حداقل بخشی از اقساط را پرداخت کنیم و کمتر با مشکل مواجه شویم. البته از آنجایی که حجاج بیمه هستند، مبلغی از سوی شرکت بیمه به خانواده‌های همه شهدا از جمله ما پرداخت شد اما این مبلغ مشکلات ما را حل نکرد.

مسئولان برای حل مشکلات ما هیچ کاری نکرده‌اند

وی باگلایه از مسئولان مبنی بر عدم رسیدگی به خانواده‌های شهدای منا گفت: متأسفانه دیگر خانواده‌ها هم با مشکلاتی مواجه هستند و مسئولان حتی برای حل مشکلات اداری ما مثل همین عدم برقراری حقوق کاری نمی‌کنند چه رسد به مشکلات مالی.

ای‌کاش مسئولان به جای برگزاری مراسم‌ بزرگداشت، ذره‌ای هم به فکر رفع مشکلات بازماندگان بودند

سعیدی‌زاده افزود: ای‌کاش مسئولان کشور به ویژه مسئولان قرآنی به جای برگزاری مراسم‌های متعدد بزرگداشت برای شهدای منا ذره‌ای هم به فکر رفع مشکلات بازماندگان بودند و به درد ما رسیدگی می‌کردند. ما قدر‌دان زحمات عزیزان هستیم اما باید مسئولان در کنار برگزاری مراسمات بزرگداشت به فکر رفع مشکلاتی که به دلیل از دست رفتن سرپرست خانواده برای بازماندگان وی بوجود آمده باشند، خصوصاً شهدای قرآنی منا که در مأموریت بوده‌اند. البته گاهی مسئولان استان و یا مسئولان کشور به ما سرکشی می‌کنند اما کسی به فکر مشکلات ما نیست و به محض خروج از منزل گویا همه چیز را فراموش می‌کنند.

باوجود مشکلات زیاد پای انقلاب اسلامی استاده‌ایم

وی در پایان با بیان اینکه با این مشکلات ما به انقلاب اسلامی پشت نخواهیم کرد، گفت: من در هشت سال دفاع مقدس به نبرد با دشمن پرداختم و در سال‌های جنگ مشکلات متعدد ما را از پا نینداخت، اکنون هم چنین است و با وجود همه مشکلات ما پای انقلاب اسلامی ایستاده‌ایم و برای دفاع از انقلاب و آرمان‌های امام راحل(ره) گوش به فرمان رهبر عزیزمان هستیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول