اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

ابراهیمی‌ترکمان در آفریقای جنوبی:

جامعةالمصطفی(ص) در معرفی اسلام رحمانی وظیفه سنگینی دارد

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دیدار با رییس جامعةالمصطفی(ص) العالمیه در آفریقای جنوبی با تاکید بر اهمیت فعالیت‌های آموزشی و تبلیغی، گفت: این نهاد علمی در معرفی اسلام رحمانی وظیفه سنگینی دارد.

جامعةالمصطفی(ص) در معرفی اسلام رحمانی وظیفه سنگینی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی که به منظور توسعه همکاری‌های فرهنگی، علمی و آموزشی به قاره آفریقا سفر کرده است، ضمن سفر به منطقه ریس پارک، از مرکز آموزشی جامعةالمصطفی (ص) العالمیه در آفریقای جنوبی بازدید و  با حجت‌الاسلام عرب خراسانی رییس این مرکز دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، حجت‌الاسلام عرب خراسانی، رییس این مرکز ضمن خوشامدگویی، گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات و روند تحصیلی طلاب ارائه کرد.

ابراهیمی ترکمان، عضو هیئت امنای جامعةالمصطفی (ص) العالمیه نیز با اشاره به اهمیت فعالیت‌های آموزشی و تبلیغی در معرفی چهره واقعی اسلام گفت: شرایط امروز جهان در تخریب چهره اسلام و نمایش تصویری غیر واقعی از آن با ایجاد جریانات افراطی، تکفیری و تروریستی می‌طلبد که با آموزش نیروهای متعهد و عالم، چهره واقعی از اسلام اصیل ،متعالی و صلح طلب را معرفی کنیم تا از این طریق بتوان با  جریانات خطرناک و تفرقه افکن در جهان اسلام مقابله کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به اهمیت و جایگاه جامعةالمصطفی (ص) العالمیه در این زمینه اشاره کرد و گفت: این مجموعه مسئولیت سنگین و در عین حال مهم و ارزشمندی را به خود اختصاص داده و باید با همکاری مراکز علمی و دانشگاه‌ها بر ظرفیت بی نظیر آن افزوده شود.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همچنین با حضور در رایرنی فرهنگی ایران، از بخش‌های مختلف بازدید و در جریان فعالیت‌ها و اقدامات این نمایندگی فرهنگی قرار گرفت.

وی در این برنامه طی سخنانی، خواستار توجه هرچه بیشتر به اشتراکات فرهنگی و بسط و توسعه همکاری‌ها به ویژه با استفاده از ابزارهای نوین شد.

در این دیدار فلاحت‌پیشه رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آفریقای جنوبی و مهرنیا رییس اداره شرق و جنوب آفریقا سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی حضور داشتند.

بنا بر اعلام این خبر، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به منظور توسعه روابط علمی، آموزشی و فرهنگی کشورمان به قاره آفریقا سفر کرده است. وی پیش از این دیداری از کشور زنگبار داشت و پس از تانزانیا و در آخرین مرحله از سفر خود دیروز( 14 شهریورماه) به آفریقای جنوبی رفت.

انتهای پیام/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول