اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

آزادی‌خواه در گفت‌وگو با فارس:

اجرای FATF آثار زیان‌بارتری از کاپیتولاسیون برای کشور به همراه دارد

عضو فراکسیون روحانیت مجلس گفت: آثار FATF به مراتب بدتر از کاپیتولاسیون است و اجرای FATF نوعی خودتحریمی به شمار می‌رود.

اجرای FATF آثار زیان‌بارتری از کاپیتولاسیون برای کشور به همراه دارد

حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به موضوع عضویت ایران در FATF گفت: اگرچه روابط بین‌المللی می‌تواند بخشی از خلاءهای داخلی در حوزه داخلی را مرتفع کند اما امنیت و اطلاعات طبقه‌بندی شده ما خطوط قرمز ماست و نباید به آن آسیبی وارد شود.

وی افزود: دسترسی به ترازهای مالی در سطوح مختلف و در اختیار گذاشتن این اطلاعات و آمار به شرکت‌ها و نهادهای بین‌المللی خطر بسیار بزرگی را برای کشور ایجاد می‌‌کند.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: اگرچه ظاهر کار در FATF ظاهر قشنگی است اما دادن اطلاعات مالی کشور به این نهاد بین‌المللی نوعی خودتحریمی به شمار می‌رود و این کار خود بهترین مقدمه برای آمریکا برای اعمال تحریم‌های بیشتر و اقدامات خطرناک‌تر از تحریم علیه کشورمان است.

آزادی‌خواه خاطرنشان کرد: ما باید با حفظ استقلال و امنیت کشور اقدام به اجرای موازین بین‌المللی کنیم. به این سادگی حاضر نباشیم که کاری که خود آمریکایی‌ها انجام نداده‌اند ما به عنوان یک کشور در حال توسعه آن را انجام دهیم.

وی افزود: اگرچه کاپیتولاسیون استقلال کشور را زیر سوال می‌برد اما تن دادن به FATF به مراتب از کاپیتولاسیون بدتر است و آسیب‌های جدی‌تری را متوجه کشور خواهد کرد.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس در پایان اظهار داشت: دادن اطلاعات مالی به  FATF باعث خواهد می‌شود تا دشمنان ما از اطلاعات مالی کشور مطلع باشند و تمام برنامه‌های آتی ما را مطلع خواهد بود و ما نخواهیم توانست دفاعی از خود داشته باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول