اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان:

انجمن‌ها بازوان قدرتمند اتاق‌های بازرگانی محسوب می‌شوند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه ارتقای جایگاه تشکل‌ها منجر به افزایش قدرت اتاق‌های بازرگانی می‌شود، گفت: تشکل‌ها و انجمن‌ها بازوان قدرتمند اتاق‌های بازرگانی محسوب می‌شوند.

انجمن‌ها بازوان قدرتمند اتاق‌های بازرگانی محسوب می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، نخستین مجمع عمومی موسسان انجمن آزمایشگاه‌های همکار آزمون و کالیبراسیون استان زنجان ظهر امروز در محل اتاق بازرگانی استان برگزار شد.

غلامحسین جمیلی در این مجمع اظهار کرد: ایجاد، تقویت و تثبیت تشکل‌های اقتصادی از وظایف مهم اتاق‌های بازرگانی کشور است.

وی با بیان اینکه ارتقای جایگاه تشکل‌ها منجر به افزایش قدرت اتاق‌های بازرگانی می‌شود، اضافه کرد: اهمیت این موضوع در این است که انجمن‌ها بازوان قدرتمند اتاق‌های بازرگانی محسوب می‌شوند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان در این رابطه تصریح کرد: رسیدن به اهداف اصل 44 قانون اساسی و قانون بهبود فضای کسب و کار بدون ایجاد و تقویت انجمن‌ها امکان‌پذیر نخواهد بود.

جمیلی با تاکید بر اعلام حمایت همه جانبه اتاق زنجان از این انجمن گفت: در صورتی که انجمن در راستای ایفای مسئولیت‌ها و وظایف خود جدیت کافی داشته باشد اتاق زنجان اجازه نخواهد داد به لحاظ محدودیت مالی این انجمن با مشکل مواجه شود.

در ادامه این جلسه دبیر کل اتاق زنجان نیز تشکیل انجمن‌ها را یکی از وظایف اتاق‌های بازرگانی عنوان کرد و گفت: تشکیل این انجمن‌ها می‌تواند در سیاستگذاری‌ها و تصمیم‌گیری‌ها در حوزه کسب و کار نقش مهمی ایفا کند.

امیدی موفقیت و یا عدم پایداری این تشکل‌ها را منوط به نحوه کارکرد و قدرت اجرایی این تشکل دانست و گفت: با انتخاب افراد تاثیرگذارتر بی‌شک تشکل‌های قوی‌تر و سازمان یافته‌تری تشکیل می‌شود و از سوی دیگر در راستای هم افزایی و ارتقای کیفیت و رفع مشکلات صنفی این انجمن می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

مدیرکل اداره استاندارد استان زنجان نیز در این جلسه ضمن تقدیر از عملکرد اتاق زنجان در مورد تشکیل و حمایت از انجمن‌ها، اظهار کرد: بر اساس اصل 44 قانون اساسی اداره استاندارد با برون بسپاری بخشی از وظایف خود می‌تواند این انجمن را یاری کند.

وی بیان کرد: این انجمن با هدف ساماندهی، ایجاد هم افزایی، همراهی در رفع موانع و مشکلات و نظارت بر فعالیت و عملکرد آزمایشگاه‌های تایید صلاحیت شده تشکیل می‌شود.

علی سلیمانی کارشناس تشکل‌های اتاق بازرگانی ایران نیز در این مجمع، استان زنجان را چهارمین استان تشکیل دهنده این انجمن عنوان کرد و افزود: اتاق ایران به عنوان پارلمان بخش خصوصی موظف است علاوه بر ارائه نظرات پیشنهادی به سه قوه، همه انجمن‌ها و تشکل‌ها را تقویت کند و از این رو همه تشکل‌ها به دلیل ماهیت ذاتی خود زیرمجموعه اتاق بوده و می‌توانند در اقتصاد کشور سهیم باشند.

وی با اشاره به تشکل‌های ثبت شده، گفت: در اتاق ایران تاکنون 200 تشکل ملی و 180 تشکل استانی در حوزه های مختلف بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و خدمات ثبت شده است.

در راستای سیاست های تشویقی، حمایتی و به منظور توسعه تشکلهای اقتصادی، هشتمین تشکل اتاق زنجان در قالب انجمن آزمایشگاه‌های همکار آزمون و کالیبراسیون به همت اتاق زنجان تشکیل شد.

انتهای پیام/2308/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول