اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با پنجمین روز از ماه محرم

همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در اردبیل برگزار می‌شود

همزمان با پنجمین روز از ماه محرم و در ادای احترام به شهید شیرخواره نینوا حضرت علی‌اصغر(ع) آیین بزرگ شیرخوارگان حسینی در شهرهای مختلف استان اردبیل برگزار می‌شود.

همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در اردبیل برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار کرد:‌ همزمان با پنجمین روز از ماه محرم و در ادای احترام به شهید شیرخواره نینوا حضرت علی‌اصغر(ع) آیین بزرگ شیرخوارگان در شهرهای مختلف استان اردبیل برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام ‌اکبر قیامی تصریح کرد: این همایش که در اردبیل در دو مکان برگزار می‌شود، با حال و هوای معنوی و با حضور مادران و شیرخوارگان به یاد شیرخواره دشت نینوا حضرت علی‌اصغر(ع) برگزار می‌شود که در حقیقت این همایش اعلام وفاداری با امام حسین(ع) و یاران باوفایش است.

وی بیان کرد: ‌در این همایش که در سالن رضازاده اردبیل و همچنین امامزاده سید صدرالدین اردبیل برگزار می‌شود، برنامه‌های مختلفی در این همایش معنوی برگزار می‌شود که شامل مداحی، عزاداری و همچنین اعلام وفاداری مادران به همراه شیرخوارگانشان در قالب مرثیه شهادت مظلومانه حضرت علی‌اصغر(ع) است که در این مراسم مادران برای شیرخوارگان نذر نامه می‌خوانند تا فرزندان خود را نذر راه و مسیر فرزند بزرگوار مهدی(عج) کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان افزود: در این همایش که با استقبال خوب خانواده‌ها روبه‌رو شده، سعی بر این است تا بانوان همراه با کودکان خردسال خود در این مراسم با لباس‌ها و فضای خاص حضور پیدا کرده و عرض ارادتی به حضرت علی‌اصغر(ع) انجام شود.

قیامی هدف اصلی از برگزاری این مراسم را انتقال فرهنگ ناب عاشورایی و همچنین تبیین واقعه شهادت طفل شش ماهه کربلا با برافراشتن پرچم حقانیت قیام امام حسین(ع) با محوریت شهید شیرخوار نینواست که قطعاً با حال و هوای خاص علاوه بر شهر اردبیل در سایر شهرهای استان اردبیل نیز این مراسم برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: تلاشمان بر این است تا در این مراسم معنوی مادران را متوجه اصل تربیت دینی و فراهم کردن فضای سالم و شایسته تربیتی بکنیم تا حرکت بی‌نظیری در این مسیر اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/62006/ت30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول