اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه‌ قلعه‌گنج:

دشمن به‌ دنبال کم‌رنگ کردن ایمان مسلمانان است

امام جمعه‌ شهرستان قلعه‌گنج گفت: امروزه دشمن به دنبال کم‌رنگ کردن ایمان مسلمانان است و با ایجاد دو‌گانگی بین جوانان و جدا کردن آن‌ها از مسیر امام و انقلاب اسلامی این اقدام را انجام می‌دهد.

دشمن به‌ دنبال کم‌رنگ کردن ایمان مسلمانان است

به گزارش خبرگزاری فارس از قلعه‌گنج، حجت‌الاسلام احمد نجنو ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با بیان اینکه نهضت عاشورا فجری است که دیوار ظلمت امویان را شکست، اظهار داشت: راه و حرکت امام حسین(ع) ملاک، معیار و نقشه راه زندگی را به انسان‌ها آموخت.

وی بیان داشت: باید از حوادث روزگار درس عبرت بگیریم و با استفاده خوب و دقیق از مسیر نهضت عاشورا از تمام پیچ و خم‌های دشوار عبور می‌کنیم و به مقصد مطلوب می‌رسیم.

امام جمعه‌ قلعه‌گنج افزود: امروزه قیام امام حسین(ع) به اوج شکوفایی خود رسیده است تا جایی که امروزه نام امام حسین(ع) مایه هدایت و الگویی بی‌بدیل برای تمامی مسلمانان، آزاد‌مردان و آزادی‌خواهان واقعی دنیاست.

این مسؤول ابراز داشت: 37 سال قبل در ایران اسلامی انقلابی ایجاد شد که درس خود را از نهضت امام حسین(ع) برای ملت ایران عملی کرد و این انقلاب نهادنیه شد.

نجنو با اشاره به شاخص‌های جاودانه شدن قیام عاشورا تصریح کرد: ایمان محکم و قوی از جمله این شاخصه‌ها است، ایمان راسخی که یاران حسین(ع) در این راه بسیار نورانی داشتند و همچنین حضرت امام خمینی(ره) نیز با ایمان به راه و تفکری که در این مسیر از جد خود یاد گرفته بودند، انقلاب اسلامی را برای ما به ارمغان آوردند.

وی خاطرنشان کرد: امروزه دشمن به‌دنبال کم‌رنگ کردن ایمان مسلمانان است و با ایجاد دو‌گانگی بین جوانان و جدا کردن آن‌ها از مسیر امام و انقلاب اسلامی این اقدام را انجام می‌دهد، بنابراین باید بسیار هوشمندانه و با جدیت با این هجوم دشمن مقابله کنیم و تنها راه آن چنگ زدن به ریسمان خداوند و مسیر امام حسین(ع) است.

امام جمعه‌ قلعه‌گنج ادامه داد: جهاد کبیر به شیوه‌های مختلف تفسیر شده است و برای این کار ابتدا باید دشمن‌شناس باشیم، زیرا جهاد کبیر یعنی زیر بار زورگویی نرویم و تمامی افراد ملت و مسؤولان روحیه استکبار ستیزی را در خود تقویت کنند و نباید به دشمن اعتماد کنیم.

وی بیان داشت: با ابراز تأسف برخی از افراد حس بی‌اعتمادی را نسبت به دشمن ندارند یا اگر دارند، بسیار کم‌رنگ است که باید این تکلیف خود را با این مردم ولایی روشن کنند و در این راستا خود را اصلاح کنند یا از صف مردم انقلابی جدا شوند.

نجنو با اشاره به اینکه ایستادگی و مقاومت با تفکر انقلابی همراه است، بیان داشت: امروزه درس‌های عاشورا به ما می‌‌گوید هر کجا پرچم بر مبنای نهضت جاویدان عاشورا بالا رود، باید برای دوام و بقاء آن به این اصول پایبند باشیم.

وی افزود: در تفکر عاشورا مذاکره با ظلم و ظالم معنا و جایگاهی ندارد، مذاکره بر سر اصول و آرمان‌ها وجود ندارد و تفکر انقلابی به ما می‌آموزد که جواب گستاخی را باید با قدرت تمام پاسخ داد.

انتهای پیام/ 80031/پ/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول