اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علمی ‎کاربردی گلستان عنوان کرد

وجود 126 کد رشته تحصیلی در دانشگاه جامع علمی ‎کاربردی گلستان

رئیس دانشگاه علمی‎کاربردی گلستان از وجود 126 کد رشته تحصیلی در دانشگاه جامع علمی‎کاربردی استان گلستان خبر داد و گفت: 8 هزار و 160 دانشجو در واحدهای علمی‎کاربردی استان گلستان تحصیل می‎کنند.

وجود 126 کد رشته تحصیلی در دانشگاه جامع علمی ‎کاربردی گلستان

 به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمد برزعلی صبح امروز در گفت‌و‎گو با خبرنگاران استان گلستان ضمن گرامیداشت 18 مهرماه سالروز تأسیس دانشگاه جامع علمی‎کاربردی در کشور اظهار داشت: بحث آمایش سرزمینی دانشگاه جامع علمی‎ و کاربردی در کشور در حال پیگیری است تا نیازهای حال و آینده مدیریت، خدمات اجتماعی، فرهنگ، هنر، صنعت و کشاورزی کشور پوشش داده شود.

*اشتغال 60 درصدی فارغ‎التحصیلان دانشگاهی علمی ‎کاربردی

وی با بیان اینکه بیش از 60 درصد فارغ‎التحصیلان  دانشگاهی شاغل هستند، ابراز داشت: افزایش کیفیت و استانداردسازی هر چه بیشتر فعالیت‎های آموزش مهارتی در مراکز تابع این دانشگاه از موضوعات دیگری است که از گذشته تا به حال پیگیری می‎شود.

رئیس دانشگاه علمی‎کاربردی گلستان با بیان اینکه نگارش و تعریف دوره‎های پودمانی آموزشی و برنامه‎ریزی درسی را دنبال می‎کنیم، ادامه داد: از مهرماه سال جاری دو رشته کاردانی فنی شیلات گرایش فرآوری محصولات شیلاتی و کارشناسی حرفه‎ای مدیریت رفاه اجتماعی به رشته‎های تحصیلی این دانشگاه در استان گلستان افزوده شده است.

برزعلی خاطرنشان کرد: در سال 1394 دانشگاه جامع علمی‎کاربردی استان گلستان توانست بیشترین میزان درصد جذب دانشجویان را در کشور بین واحد‎های استانی دانشگاه جامع علمی‎کاربردی به خود اختصاص دهد.

وی به دانش‎آموخته دانشگاه علمی‎کاربردی استان گلستان که توانست به عنوان کارآفرین نمونه بانوان کشور معرفی شود اشاره کرد و بیان داشت: این دانشگاه در سال جاری توانسته حائز چندین رتبه برتر در جشواره قرآن و عترت در بین دانشگاه‎های جامع علمی‎کاربردی کشور شود.

رئیس دانشگاه علمی‎کاربردی گلستان یادآور شد: این دانشگاه در سال گذشته برای نخستین‌بار توانست به مقام نخست جشواره قرآن و عترت دانشگاه‎ جامع علمی‎کاربردی در کشور برسد.

*وجود 126 کد رشته تحصیلی در دانشگاه جامع علمی‎ کاربردی استان گلستان

برزعلی با بیان اینکه 126 کد رشته تحصیلی در استان گلستان در دانشگاه علمی‎کاربردی تدریس می‎شود، افزود: این دانشگاه 19 مرکز دولتی، نیمه دولتی، موسسات خصوصی خدماتی کشوری در استان به صورت فعال دارد.

وی از اشتغال به تحصیل 8 هزار و 160 دانشجو اشتغال علمی‎کاربردی در گلستان خبر داد و تاکید کرد: 5 هزار و 823 نفر از این دانشجویان مرد و 2 هزار و 337 نفر آن زن هستند.

وی افزود: 4 هزار و 511 دانشجو در مقطع کاردانی و 3 هزار و 649 نفر در مقطع کارشناسی در 85 کد رشته کاردانی و 41 کد رشته کارشناسی در مراکز دانشگاه علمی‎کاربردی استان گلستان مشغول به تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه علمی‎کاربردی گلستان با بیان اینکه یک‌هزار و 200 مدرس به صورت پاره‌وقت با دانشگاه علمی‎کاربردی استان گلستان همکاری می‎کنند، متذکر شد: در راستای افزایش توانمندی و مهارت چندین دوره کارگاه آموزش مهارت‎های عمومی مدرسان را برگزار کردیم که در نیمه دوم سال جاری دوره آموزش تخصصی مدرسان را در نظر گرفته‎ایم.

انتهای پیام/83005/ک30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول