اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه اردبیل:

رهروان زینبی حریم‌دار خانواده و اصل عفت هستند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: رهروان زینبی در شرایط کنونی مسؤولیت سنگینی را در حفظ حریم خانواده و اصل عفاف و حجاب دارند تا در تداوم این راه پرفراز و نشیب بتوانند لبیکی مجدد به زینب س) بدهند.

رهروان زینبی حریم‌دار خانواده و اصل عفت هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام ‌اکبر قیامی پیش از ظهر امروز در همایش رهروان زینبی که با حضور خواهران در امامزاده سید صدرالدین اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: رهروان زینبی در شرایط کنونی مسؤولیت سنگینی را در حفظ حریم خانواده و اصل عفاف و حجاب دارند تا در تداوم این راه پرفراز و نشیب بتوانند لبیکی مجدد به زینب (س) بدهند.

وی تصریح کرد: مکتب اسلام بیشترین تاکید و اهمیت را به موضوع حفظ حریم خانواده به ویژه حرمت نگه داشتن زنان و مادران قائل شده تا از این طریق بتوان در صیانت و حفاظت از حریم خانواده و به کارگیری الگوها و ویژگی‌های برجسته تلاشی مثبت و تأثیرگذار انجام داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با بیان اینکه در شرایط کنونی دشمن تمام توان و قدرت خود را به کار گرفته تا در کنار زیر سؤال بردن حقیقت اسلام، آرامش خانواده‌ها و امنیت روانی آنها را به هم بزند، گفت: ما اگر به زندگی غرب نگاهی بیندازیم، متوجه می‌شویم که تلاش آنها بر محوریت امور مادی و تجملات ظاهری است در حالی که در مکتب اسلام بیشترین تاکید بر حفظ معرفت و معنویت در نظام اجتماعی است که می‌تواند زمینه‌ساز آرامش و امنیت خاطر در حفظ و صیانت از نظام خانواده و اصول مترقی تربیتی بر محوریت قرآن و سیره اهل بیت (ع) باشد.

قیامی با اشاره به مصائبی که حضرت زینب (س) بعد از حادثه نینوا با آن روبه‌رو شد اما با صبر، حلم و بردباری سعی کرد این مصائب را با حفظ عفت، حجاب و حرمت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در برابر تمامی دشمنان و حتی یزید که اقدام به شکستن حرمت‌ها کرده بود، حفظ کند، افزود: حضرت زینب (س) نه تنها روحیه معنوی و ارزشی خود را از دست نداد بلکه سعی کرد با الهام از مادر خود حضرت فاطمه زهرا (س) بکوشد تا بهترین الگوهای زن جامعه اسلامی را در برابر همه کارشکنی‌های یزید و یزیدیان به نمایش بگذارد.

وی با یادآوری اینکه در مقابل شجاعت، صبر و بردباری حضرت زینب (س) جبهه حق بر جبهه باطل غلبه کرد تا نظام اسلامی بتواند با تکیه بر اندیشه‌هایی همچون تفکر عاشورایی سرزنده و بالنده بماند، بیان کرد: حضرت زینب (س) بعد از حادثه نینوا به عنوان پیام‌رسان قهرمان این نهضت تاریخی سعی کرد تا ابعاد مختلفی از عظمت قیام امام حسین (ع) را در جامعه تبیین کند و امروز زنان ما باید در تبعیت از چنین شیرزنی سعی کنند تا عظمت و حرمت واقعی مکتب اسلام را مورد توجه و تاکید قرار دهند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل مهمترین رسالت زنان را در سنگر حفظ و صیانت از خانواده و الگوهای برتر نظام اجتماعی و ارتقا فرهنگ معنوی یادآور شد و اضافه کرد: تک تک زنان جامعه اسلامی ما باید فرزندانی شایسته در طریق قرآن و اهل بیت (ع) تربیت کرده و تحویل جامعه اسلامی دهند.

انتهای پیام/62001/ک30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول