اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

پیشکسوتان دفاع مقدس نباید نسبت به حوادث جامعه بی‌تفاوت باشند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: پیشکسوتان دفاع مقدس نباید نسبت به حوادث جامعه بی‌تفاوت باشند.

پیشکسوتان دفاع مقدس نباید نسبت به حوادث جامعه بی‌تفاوت باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، آیت‌الله سید علیرضا عبادی پیش از ظهر امروز در مجمع بسیج پیشکسوتان سپاه خراسان جنوبی، ماه محرم را ماه پیروزی خون بر شمشیر دانست و اظهار داشت: آن چیزی که سرنوشت یک ملت را تغییر می‌دهد کار، تلاش و کوشش است.

وی به جنگ احد در زمان پیامبر (ص) اشاره و تصریح کرد: در این جنگ پیامبر (ص) با سپاهشان کنار کوه احد موضع گرفتند و تعدادی تیرانداز را بر تپه‌ای در همان حوالی گماشتند تا مشرکان نتوانند از پشت به مسلمانان حمله کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: بعد از مدتی که جنگ آغاز شد مسلمانان پیروز جنگ شدند متأسفانه بعد از این اتفاق صحنه جنگ به صحنه جمع‌آوری غنائم تبدیل شد.

عبادی با بیان اینکه دشمن از این فرصت به وجود آمده نهایت استفاده را کرد، ادامه داد: سپس سپاهیان مکه فرصت را غنیمت شمرده و با دور زدن آن تپه از پشت به مسلمانان حمله‌ور شدند و مسلمانان از دو طرف در محاصره قرار گرفتند.

وی تأکید کرد: در جنگ احد حرص و طمع عده‌ای سبب شد تا صحنه جنگ رها شود و مسلمانان با شکست روبه‌رو شوند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اضافه کرد: در جنگ احد حمزه سیدالشهدا و امام علی (ع) تا آخرین نفس در کنار پیامبر (ص) به مبارزه با دشمن پرداختند، البته از پشت خنجر خوردن مسلمان‌ها تجربه راهبردی است که می‌توان از این جنگ برداشت کرد.

عبادی خطاب به پیشکسوتان دفاع مقدس متذکر شد: شما اکنون مشاهده می‌کنید که دشمن در سطح جهانی چه می‌کند، بنابرانی نباید نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشید.

وی با تأکید بر اینکه خداوند در پیروزی برای انسان نصرت قرار داده است، تصریح کرد: نصرت خداوند بر اساس جمعیت و امکانات نیست، بنابرانی خداوند زمانی که بخواهد پیروزی را محقق کند بر اساس نیت افراد انجام می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به اتفاقات جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: تمام اتفاقاتی که اکنون در جامعه اتفاق می‌افتد در روایات اسلامی تبیین شده است.

عبادی تصریح کرد: در بسیاری از روایات به پیروزی نهایی یعنی ظهور حضرت ولی عصر (عج) و پیروزی حق بر باطل اشاره شده و آمده است که پیروزی نهایی از آن متقین است.

وی با بیان اینکه دشمنان در جهت کارشکنی و جنگ سنگ تمام می‌گذارد خطاب به پیشکسوتان دفاع مقدس خاطرنشان کرد: پیشکسوتان دفاع مقدس همواره راه سعادت را یافته و مشمول آیات قرآن و روایات اسلامی می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی صحنه‌های ریزش و رویش را آزمایشات الهی دانست که سبب مشخص شدن جایگاه انسان‌ها می‌شود و خاطرنشان کرد: باید راهی را که شروع کرده‌ایم تا آخرین نفس ادامه دهیم.

انتهای پیام/69039/ی30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول