اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

معاون وزیر نیرو عنوان کرد

رشد سالانه ۵.۵ درصدی مصرف برق/ نیاز ۲۵ میلیارد دلاری به سرمایه‌گذاری در صنعت برق

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه اگر سال آینده رشد ۵ درصدی مصرف برق ادامه داشته باشد، گفت: بایستی زیرساختهای برق کشور تقویت شود.

رشد سالانه ۵.۵ درصدی مصرف برق/ نیاز ۲۵ میلیارد دلاری به سرمایه‌گذاری در صنعت برق

به گزارش خبرگزاری فارس، هوشنگ فلاحتیان امروز در کنفرانس برق با اشاره به اینکه سالانه پیش‌بینی می‌شود، بیش از 5.5 درصد رشد صنعت برق داشته باشیم تا سال 2021 نیاز به 25 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری برای احداث تأسیسات جدید و بهینه‌سازی تأسیسات کنونی برق است، گفت: امیدواریم اقتصاد برق با توجه به اینکه این صنعت با چالش‌هایی از جمله انباشت بدهی‌ها و تعرفه‌ها مواجه است، ساماندهی شود و در مسیری قرار می‌گیرد، تا فضای کسب و کار برق بهبود پیدا کند.

فلاحتیان افزود: استفاده از توربین‌های کلاس F و H با راندمان بیش از 58 درصد و افزایش سرمایه‌گذاری در شبکه‌های فوق توزیع و انتقال و رفع موانع سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت برق نیز بخش دیگری از راهکارهای حل چالش‌ صنعت برق است.

وی با اشاره به رشد مصرف انرژی در آینده بر مبنای 3 سناریو پیش‌بینی شده از سوی شورای انرژی در سال 2006 گفت: این 3 سناریو شامل مکانیزم بازار مبنای قیمت در تمامی حوزه‌ها، هماهنگی بین‌المللی بین دولت‌ها و اقدام مستقل کشورها خواهد بود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول