اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی:

حمایت از تولید داخلی باید در رأس امور اقتصادی قرار گیرد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی گفت: حمایت از تولید داخلی یکی از مهم‌ترین عوامل چرخه تولید است و باید متعصبانه از تولیدکنندگان خراسان جنوبی حمایت کنیم.

حمایت از تولید داخلی باید در رأس امور اقتصادی قرار گیرد

عباس جرجانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: قوانین شهرداری برای استقرار واحد‌های صنعتی در شهرک‌های صنعتی حاکم نیست و این خود می‌تواند از اتلاف وقت، انرژی و هزینه‌های جانبی بکاهد.

وی با اشاره به ماده 132 قانون مالیات‌های مستقیم که در اسفند‌ماه سال 1394به تصویب هیأت مجلس رسیده است، گفت: تمامی نواحی صنعتی که در مناطق محروم قرار دارند بمدت 13 سال از پرداخت مالیات معاف هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی افزود: این معافیت شامل افرادی است که به صورت حقوقی به فعالیت می‌پردازند. 

جرجانی تصریح کرد: در سال 1384 هیأت دولت نواحی صنعتی را زیر مجموعه شهرک‌های صنعتی اعلام کرد که وسعت هر ناحیه صنعتی باید کمتر از 50 هکتار باشد و شهرک صنعتی نیز دارای زمین بزرگی است که یک مشاور صنعتی بر اساس مصوبه هیأت دولت و همچنین بر اساس مصوبه‌ای که محیط زیست در اختیارش می‌گذارد، چارچوب خاصی را برای قطعه‌بندی یا بلوک‌بندی این زمین همسو با تنوع صنایع ایجاد می‌کند.

وی افزود: بعد از طی این مراحل شرکت شهرک‌های صنعتی موظف است تسهیلاتی را از قبیل آب و برق و همچنین جاده در اختیار آن‌ها بگذارد.

جرجانی درباره تدابیر اقتصادی دولت به دو طرح اقتصادی اشاره کرد و گفت: نخستین طرح اقتصادی طرح رونق اقتصادی است که از طرح‌های ویژه و مهم دولت است و دولت در این طرح به تعریف و تعیین یک سری پروژه‌های اقتصادی از جمله احیای 7 هزار و 500 واحد صنعتی کوچک و متوسط در سطح کشور پرداخته است.

وی افزود: دومین طرح، راه‌اندازی طرح‌های بزرگی است که وزارت صنایع رأی بر پیشرفت گسترده و قابل توجه آن طرح داده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی ادامه داد: بر اساس این 7 هزار و 500 واحد، دولت یک طرح رونق معین کرد و رفع مشکل نقدینگی این طرح‌ها به مبلغ 16 هزار میلیارد تومان به آنها تسهیلات پرداخت کرد و در واقع با این اقدام دولت، این طرح‌ها احیاء شدند و از این رقم نیز، 405 میلیارد تومان به استان خراسان جنوبی اختصاص یافت.

جرجانی دومین طرح مهم اقتصادی دولت را اینگونه بیان کرد: با هدف راه‌اندازی و بازسازی طرح‌هایی که راکد مانده‌اند طرح پایش برای پویا کردن این سرمایه‌گذاران تعریف و تعیین شد.

وی افزود: متقاضی واحد صنعتی پس از انعقاد قرارداد 3ماه مهلت دارد که امل دو ماه برای اخذ پروانه ساخت و ساز و یک ماه نیز برای آغاز به فعالیت اصلی اما اگر متقاضی بعد از گذشت یک سال به هر دلیلی به فعالیت نپردازد ما این اختیار را داریم که زمین را از وی گرفته و به یک متقاضی دیگر در صورت تمایل واگذار کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی گفت: دغدغه اصلی امروز، پشتیبانی از تولیدکنندگان این استان در درجه نخست است به طوری که ما نخست باید تولیدکنندگان و کشاورزان هم‌استانی خود را حمایت کنیم چراکه خراسان جنوبی دارای ظرفیت‌های متنوع گسترده‌ای است و خریداران با اندکی تامل می‌توانند در کنار تأمین امنیت مالی و روانی تولیدکنندگان به مقصود خود راجع به کیفیت اجناس درخواستی نیز برسند.

انتهای پیام/69049/ن40/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول