اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان خبر داد

پذیرایی از 20 هزار زائر در اربعین توسط همدانی‎ها در عراق

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان گفت: پذیرایی از زائران توسط موکب‎های همدان در عراق با ظرفیت پذیرایی 20 هزار نفر ایجاد خواهد شد.

پذیرایی از 20 هزار زائر در اربعین توسط همدانی‎ها در عراق

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدابراهیم الهی‌تبار ظهر امروز در جلسه ستاد اربعین حسینی در دفتر نماینده ولی فقیه استان، با ارائه گزارش از روند اجرایی این ستاد، اظهار کرد: از دو سال پیش ستاد اربعین حسینی در کشور تشکیل شد.

وی با بیان اینکه سال اول مسؤولیت ستاد اربعین حسینی به عهده سازمان حج و زیارت بود، گفت: از سال قبل مسؤولیت این ستاد مستقیماً به وزارت کشور محول شد.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه هر سال برنامه‌های مرتبط با اربعین حسینی منسجم‌تر و مرتب‌تر برگزار می‌شود؛ به خیل عظیم زائران برای زیارت امام حسین(ع) در سال 93 اشاره کرد و افزود: در اربعین 93 دستگاه‌ها با غافلگیری مواجه شدند و شاهد بروز خسارت‌هایی به ویژه در بخش جاده‌ای بودیم.

وی با اشاره به کاهش 50 درصدی خسارت‌های جاده‌ای در اربعین سال گذشته، تصریح کرد: سال گذشته ساماندهی خوبی در امور صورت گرفت و مشکلات در حوزه حمل و نقل و ارتباطات در ایران و عراق رفع شد.

الهی‌تبار به تمهیدات لازم برای رفاه زائران در مرز‌ها اشاره کرد و ادامه داد: امسال تمهیداتی از قبیل بیمه زائران و بیمه حوادث وسایل نقلیه اندیشیده شده است.

وی با بیان اینکه ساماندهی زوار در سامانه سماح، تقسیم‌بندی مرزها و استان‌ها و اعزام زائران از سه نقطه مرزی صورت می‌گیرد، پذیرایی از 20 هزار زائر در هر وعده به صورت روزانه در موکب‌های استان را مطرح کرد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده 6 موکب نیز در عراق با ظرفیت پذیرایی 20 هزار زائر ایجاد خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با اشاره به تردد بیش از 50 درصد زائران به کربلا از مرز مهران در سال گذشته، تأکید کرد: در بازگشت زائران نیز 60 درصد ترددها از این مرز صورت گرفت که حدود یک‌میلیون زائر از همدان تردد کردند.

*قرارگیری ایستگاه مرکزی و ویژه استان در ورودی فامنین

دبیر ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین حسینی همدان ایستگاه‌های مستقر در ورودی‌‌های استان در اربعین را برشمرد و افزود: ورودی رزن با سه ایستگاه و ورودی شیرین‌سو با سه ایستگاه فعال خواهند بود.

علی حاجی‌زاده قرارگیری ایستگاه مرکزی و ویژه استان در ورودی فامنین را عنوان کرد و ادامه داد: در ورودی فامنین دو ایستگاه و در ورودی ملایر نیز دو ایستگاه فعالیت می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه در سایر شهرستان نیز ایستگاه‌ها فعال خواهند بود، بیان کرد: نهاوند با دو ایستگاه، قهاوند دو ایستگاه، بهار سه ایستگاه، اسدآباد سه ایستگاه و شهر همدان با 9 ایستگاه به زائران حسینی خدمت‌رسانی می‌کنند.

انتهای پیام/89039/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول