اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری تأکید کرد

توسعه شرکت‌های دانش بنیان در کشور/ فعالیت بیش از 2700 شرکت دانش بنیان در کشور

معاون معاونت علمی فناوری رئیس جمهور بر توسعه شرکت‌های دانش بنیان در کشور تأکید کرد و گفت: با تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا ابتدای آبان ماه سال‌جاری 2 هزار و 744 شرکت دانش بنیان در کشور فعال شده است.

توسعه شرکت‌های دانش بنیان در کشور/ فعالیت بیش از 2700 شرکت دانش بنیان در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، علی وطنی ظهر امروز در مراسم افتتاح ششمین همایش بین‌المللی علوم و فناوری نانو که در دانشگاه خوارزمی تهران واقع در کرج برگزار شد، اظهار داشت: توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از مهمترین مقوله‌هایی است که باید آن را مدنظر قرار دهیم.

وی با اهمیت برشمردن شرکت‌های دانش بنیان خاطرنشان کرد: توجه و توسعه این شرکت‌ها باید به عنوان یکی از مهمترین اولویت‌ها در دستور کار قرار گیرد.

معاون توسعه و فناوری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه در سال 92 فقط  دو شرکت دانش بنیان در کشور فعال بود، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت این شرکت‌ها هم اکنون تعداد این شرکت‌ها به 2 هزار 744 شرکت رسیده است.

وطنی تصریح کرد: در این شرکت‌ها 44 هزار نفر مشغول به کار هستند.

به گفته وی در استان البرز، 68 شرکت دانش‌بنیان فعال است.

وطنی افزود: توسعه و ایجاد این شرکت‌ها گامی مهم در جهت ایجاد فرصت‌ها برای فارغ‌التحصیلان است و با توجه به اینکه این شرکت‌ها می‌توانند تسهیلاتی را دریافت کرده و تا 15 سال معاف از مالیات باشند می‌توانند برای فارغ‌التحصیلان گزینه خوبی به شمار روند.

معاون توسعه و فناوری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه ارائه اینکه تسهیلات می‌تواند برای فارغ‌التحصیلان فرصت بسیار خوبی محسوب شود، گفت: در کشور چهار میلیون و 800 هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند، لذا دانشجویان با مطالعه و تحقیق می‌توانند اقدامات لازم برای راه‌اندازی این شرکت‌ها انجام دهند.

وطنی تأکید کرد: ایران دارای ظرفیت‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف است که به عنوان مثال با توجه به اینکه ایران دارای شهرهای زیارتی است، می‌توانیم از آن به عنوان یک فرصت استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه شهر مشهد مقدس در سال 92 بالغ بر 500 میلیارد تومان واردات سوغات از چین داشته است افزود: در این زمینه مشهد مقدس نیز دارای سوغات است اما به دلیل عدم توجه به این مهم گردشگران و مسافران به سوغات این شهر نمی پردازند.

این مسؤول وجود صنایع دستی مختلف در کشور را از دیگر ظرفیت‌های موجود دانست و ادامه داد: در کشور ما اغلب روستاها دارای صنایع دستی هستند لذا باید از این فرصت نیز به خوبی استفاده کرد.

وطنی با تأکید بر اینکه ما متأسفانه عادت به واردات کرده‌ایم، افزود: ایران بیشترین تولیدکننده گیاهان دارویی را دارد لذا می‌توان به عنوان یک ظرفیت مهم از آن استفاده کرد.

وی تصریح کرد: در این راستا همچنین ایران دارای بیشترین تولید کننده زعفران است و بر اساس آمار تولید 95 درصد این محصول در ایران تولید می‌شود.

وطنی تأکید کرد: با توجه به تولید بالای محصول زعفران در کشور اما سهم بازار ایران تنها 450 میلیون دلار است.

وی در ادامه به تولید داروهای زیستی اشاره کرد و افزود: در ستادهای توسعه فناوری طرح‌های مختلفی ارائه می‌شود که در سه سال گذشته هفت قلم از داروهای زیستی شرکت‌های دانش‌بنیان به روسیه و با مبلغی بالغ بر 300 میلیارد دلار به فروش رفته است.

انتهای پیام/2302/ح40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول