اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان عنوان کرد

اجرای طرح محرومیت‌زدایی شهید شوشتری در بیجار و سروآباد

فرمانده سپاه کردستان از اجرای طرح شهید شوشتری در بیجار و سروآباد خبر داد و گفت: این طرح در 39 روستای و 33 روستای سرو آباد برگزار می‌شود.

اجرای طرح محرومیت‌زدایی شهید شوشتری در بیجار و سروآباد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، سردار محمدحسین رجبی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری با محوریت اجرای طرح شهید شوشتری که در سالن جلسات شهدای گمنام فرمانداری برگزار شد خواستار همت و مشارکت و اراده تمامی ادارات و مسوولان در اجرای طرح شهید شوشتری شد و گفت: این همکاری لازمه رفع بخشی از محرومیت شهرستان بیجار است.

وی با اشاره به سخنی از امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه "به همه در کوشش برای رفاه طبقات محروم وصیت می‌کنم که خیر دنیا و آخرت شما در رسیدگی به حال محرومان است" اظهار کرد:  این سخن یک فرمان و دستوری برای رفع محرومیت در کل کشور و اجرای آن است که مقام معظم رهبری نیز بر آن تأکید ویژه‌ای دارند و مسوولان باید در اجرایی کردن آن تمامی تلاش خود را به کار گیرند.

به گفته رجبی، رهبر معظم انقلاب اسلامی سپاه را موظف کرده‌اند که در کنار مأموریت ذاتی خود که همان دفاع از ارزش‌های والای اسلامی و انقلاب است از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات برای محرومیت‌زدایی استفاده کند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در ادامه به تلاش سپاه به عنوان سربازان جان بر کف در راستای اجرایی کردن این فرمان مقام معظم رهبری تأکید کرد و گفت: طی یک سال گذشته تلاش تمامی استان‌ها برای جذب اعتبار مخصوص محرومیت‌زدایی به طور جد دنبال شده است و همکاران ما در سپاه بیت‌المقدس بعد از تلاش‌های بسیار اعتباری ویژه در قالب طرح پیشرفت و آبادانی برای استان جذب کردند.

رجبی به طرح شهید شوشتری در شهرستان بیجار و انتخاب این شهرستان به عنوان پایلوت کشوری اشاره کرد و آغاز کار این طرح محرومیت‌زدایی را نیازمند همکاری و مشارکت مسوولان شهرستانی دانست.

وی دلیل انتخاب شهید شوشتری برای این طرح را توجه ویژه این شهید به طرح‌های محرومیت‌زدایی در استان‌های محروم است.

رجبی همکاری مسوولان را موجب تسریع در انجام این مهم خواهد شد و گفت: با این حال اگر آنها همکاری داشته باشند یا نه، انجام این طرح به قوت خود باقی است.

وی مشارکت دولت مردان و مسوولان را یکی از اهداف این طرح بیان کرد و گفت: هدف از مشارکت دولتمردان و مسوولان صرفا اعتبارات ویژه و پول نیست بلکه انجام اقدامات فرهنگی نیز هست.

وی گفت: قرارگاهی برای اجرای طرح شهید شوشتری تعریف شده که از ساختار بسیج سازندگی در استان منفک و جدا است.

وی در ادامه با اشاره به امنیت پایدار در استان کردستان این مهم را اولویت و خط قرمز سپاه عنوان کرد و گفت: استان کردستان در سایه تلاش نیروهای انتظامی و نظامی و خون پاک شهدا از امنیتی کامل برخوردار است.

رجبی از آثار و برکات این امنیت را وحدت رویه میان مسؤولان استان بیان کرد و گفت: این مهم باید با تلاش مسوولان همواره پا برجا باشد.

وی بر توجه به ظرفیت‌های موجود در استان کردستان و شهرستان بیجار اشاره و بیان کرد: توجه به این ظرفیت‌ها موجب پیشرفت و آبادانی نیز خواهد شد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه بیشترین فعالیت طرح شهید شوشتری در شهرستان بیجار است و بخشی از آن در تعدادی از روستاهای سروآباد است گفت: کارآفرینی، مهاجرت معکوس و تثبیت جمعیت، ارتقای توان اجتماعی، توجه ویژه به چرخه تولید و... از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است.

انتهای پیام/7901/آ ۴۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول