اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان بندرعباس:

قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی باید اصلاح شود/ رشد صادرات محصولات کشاورزی در گرو رشد کیفیت تولیدات است

رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان گفت: قیمت‌گذاری بسیاری از محصولات کشاورزی در استان هرمزگان نیازمند به اصلاح است.

قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی باید اصلاح شود/ رشد صادرات محصولات کشاورزی در گرو رشد کیفیت تولیدات است
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، هادی جوادی صبح امروز در حاشیه نشست تخصصی اعضای نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان بندرعباس اظهار کرد: یکی از راه‌های توانمندسازی جامعه کشاورزی و روستایی استان هرمزگان ایجاد امکان رشد کیفیت تولیدات برای صادرات به خارج از کشور است چرا که اکنون بسیاری از کشورهای پیرامونی ایران به خصوص کشورهای حوزه خلیج فارس و روسیه در این زمینه بازارهای هدف خوبی بشمار می‌روند.
 
وی افزود: بازده بخش کشاورزی استان هرمزگان مطلوب نیست و بخشی از آن به دلیل کیفیت آب و خاک و بخشی از آن نیز به دلیل عدم توجه به توصیه‌های سازمان جهادکشاورزی در اصلاح الگوی کشت است که اگر بتوانیم به اشکال مختلف، سطوح زیرکشت استان را به روش گلخانه‌ای تغییر دهیم، هم کیفیت تولید بالاتر رفته و هم میزان تولید افزایش پیدا می‌کند.
 
رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان با بیان این که افزایش ارزش صادراتی محصولات کشاورزی استان هرمزگان در گرو افزایش کیفیت تولید است، خاطرنشان کرد: هر کشوری برای واردات محصولات کشاورزی دارای اصول و قواعد مشخصی در زمینه کیفیت است که باید برای رسیدن به سطح قابل قبولی از کیفیت در استان برنامه‌ریزی و تلاش کنیم.
 
جوادی گفت: در صورت بهبود کیفیت تولید در استان، اصلاح قیمت محصولات کشاورزی نیز امکان‌پذیر خواهد بود و لذا یکی از اولویت‌های نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان بندرعباس نیز رشد مباحث آموزشی در میان کشاورزان است.
 
وی ادامه داد: بخش کشاورزی کشورمان یک حوزه توانمند و پویا در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی است و قادر است تا با نقش‌آفرینی هر چه بیشتر در اقتصاد ملی به رشد و پیشرفت کشور و خوداتکایی آن کمک کند اما ایفای این نقش به الزاماتی نیاز دارد که انجام آن در گرو حمایت هر چه بیشتر دولت است.
 
این فعال حوزه کشاورزی در استان هرمزگان عنوان کرد: نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی در شهرستان بندرعباس حدود 5 هزار عضو دارد و با ائتلافی که میان این نظام صنفی با خانه کشاورز استان هرمزگان صورت گرفته، افق روشنی را از همکاری برای رشد حوزه کشاورزی در استان چه در زمینه کیفیت تولید و چه در زمینه حجم تولید در پیش روی هرمزگان قرار داده که امیدواریم بتوانیم با همکاری سازمان جهادکشاورزی و سازمان تعاون روستایی و دیگر بخش‌ها به آن دست یابیم.
 
هادی جوادی تصریح کرد: هرمزگان ظرفیت‌های خوبی در زمینه کشت خارج از فصل دارد و از آن جا که تأمین آب مورد نیاز بخش کشاورزی استان با سختی صورت می‌گیرد و استان در وضعیت مطلوبی در حوزه سفره‌های آب زیرزمینی نیست لذا باید تلاش کنیم تا حجم و کیفیت تولید بهبود یابد تا تناسبی میان تلاش‌های کشاورزان با درآمدهای آنان حاصل شود.
 
انتهای پیام/3264/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول