اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

قزوین

رئیس اداره بهزیستی بویین‌زهرا:

7300 کودک بویین‌زهرایی مشمول طرح تنبلی چشم شدند

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بویین‌زهرا گفت: در سال جاری 7 هزار و 300 کودک در این شهرستان مشمول طرح تنبلی چشم شده‌اند.

7300 کودک بویین‌زهرایی مشمول طرح تنبلی چشم شدند

ابوالفضل بخشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین‌زهرا با اشاره به اینکه در سال جاری 7 هزار و 300 کودک مشمول طرح تنبلی چشم شده‌اند، اظهار داشت: تعداد این افراد به وسیله 24 مربی در 13 پایگاه ثابت شهری و یک گروه سیار با استفاده از دستگاه پرتال غربالگری انجام می‌شود.

وی افزود: طرح تنبلی چشم در سطح کشوری برگزار می‌شود که متولی آن دفتر پیشگیری از معلولیت‌های معاونت پیشگیری سازمان بهزیستی است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بویین‌زهرا خاطرنشان کرد: طرح تنبلی چشم برای نخستین‌بار در سال 74 در شهر بندرعباس شروع شد و در سال 75 هم در شهر اصفهان ادامه پیدا کرد و از سال 76 تاکنون به صورت فراگیر در تمام استان‌های کشور در حال اجرا است.

بخشی با بیان اینکه طرح تنبلی چشم در سه مرحله انجام می‌شود، بیان کرد: غربالگری به وسیله مربیان سنجش‌گر آموزش‌دیده و با چارت بین‌المللی اسنلن و در شرایط استاندارد انجام می‌شود و در صورت سلامت، کودکان کارت سلامت دریافت می‌کنند.

این مسؤول اضافه کرد: کودکان در صورت مشکوک بودن به مرحله دوم اپتومتر ارجاع داده می‌شوند و در این مرحله هم اقدامات درمانی مناسب از قبیل تجویز عینک و غیره صورت می‌گیرد و در صورت نیاز برای مداخلات درمانی جدی‌تر به پزشک ارجاع داده می‌شوند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بویین‌زهرا مطرح کرد: در تمام مراحل پیگیری طرح تنبلی چشم از سوی مربیان و مؤسسه مجری انجام می‌شود تا اطمینان حاصل شود که کودکان به مراحل مختلف درمان مراجعه کرده‌اند.

بخشی عنوان کرد: همینطور افراد نیازمند در تمام مراحل سنجش و درمان از لحاظ هزینه‌های درمان همانند سنجش، عینک و جراحی مورد حمایت مالی قرار می‌گیرند.

وی افزود: تعداد 2 پایگاه دائم در شهر شال، 2 پایگاه در شهر ارداق، و یک پایگاه در شهر دانسفهان و مابقی پایگا‌ه‌ها در شهر بویین‌زهرا دایر است که این طرح شامل کودکان 3 تا 6 بوده که در سه گروه سنی 3 تا 4 ، 4 تا 5 و 5 تا 6 سال در حال انجام است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بویین‌زهرا یادآور شد: با توجه به اینکه پایگاه‌های سیار به روستاها اعزام می‌شود، اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی خانواده‌ها با هماهنگی دهیاران و بهورزان به وسیله بنر و سایر وسایل اطلاع‌رسانی انجام می‌شود.

بخشی در پایان به همکاری خانواده‌ها و مسؤولان در اجرای درست و به موقع این طرح اشاره کرد و افزود: به امید روزی که فرزندان شهرستان بویین‌زهرا از سلامت کامل و درمان به موقع برخوردار شوند.

انتهای پیام/2667/ک30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول