اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان خبر داد

ثبت 2 هزار و 702 واقعه وفات در استان زنجان

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان از ثبت 2 هزار و 702 واقعه وفات در استان زنجان طی هفت ماهه گذشته از سال جاری خبر داد و گفت: این آمار در مقایسه با سال قبل 2.53 درصد کاهش یافته است.

ثبت 2 هزار و 702 واقعه وفات در استان زنجان

سید علی شفیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: اداره کل ثبت احوال استان زنجان یکی از استان‌های برتر در ثبت به موقع وقایع حیاتی است.

وی با ارائه گزارشی از وقایع فوت ثبت شده در استان زنجان گفت: از آغاز سال جاری تا پایان مهر ماه سال جاری 2 هزار و 702 واقعه فوت در استان ثبت شده است که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 2.53 درصد کاهش یافته است.

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان با بیان اینکه تعداد فوت ثبت شده در استان تا یکسال پس از وقوع 2 هزار و 766 واقعه بوده است، اضافه کرد: امسال درصد ثبت وقایع فوت در استان تا یکسال پس از وقوع 98.1 درصد بوده است.

شفیعی با بیان اینکه تعداد وقایع فوت ثبت شده در استان در مهلت قانونی تعیین شده نیز طی سال جاری 2 هزار و 711 واقعه بوده است، گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل 2.27 درصد کاهش یافته است.

وی در ادامه تعداد وقایع فوت ثبت شده روزانه در استان را به طور متوسط 13واقعه اعلام کرد و افزود: طبق آمار طی سال جاری در هر دو ساعت یک واقعه وفات ثبت شده است.

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان گفت: از مجموع وفات ثبت شده در استان 957 واقعه مربوط به مردان و 692 واقعه مربوط به زنان در نقاط شهری است.

وی ادامه داد: همچنین 631 واقعه فوت مردان در مناطق روستایی و 422 واقعه فوت زنان در مناطق روستایی به ثبت رسیده است.

شفیعی در ادامه آماری از میزان ولادت نیز ارائه کرد و گفت: امسال 12 هزار و 233 واقعه ولادت در استان زنجان ثبت شده است.

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان گفت: تعداد وقایع ولادت ثبت شده در استان زنجان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 4.06 درصد کاهش یافته است.

به گزارش فارس، طبق سرشماری انجام شده در سال 90، در حال حاضر جمعیت استان زنجان بیش از یک میلیون و 80 هزار نفر است.

انتهای پیام/73005/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول