اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور نهاد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان خبر داد

بدهی 450 میلیون تومانی شهرداری‌ها به نهاد کتابخانه‌های عمومی زنجان

مدیرکل امور نهاد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با تأکید بر اینکه تخصیص بودجه نیم درصد بر اساس تفاهم نامه موجود انجام می‌شود، گفت: در حال حاضر شهرداری‌های استان زنجان 450 میلیون تومان به این نهاد بدهکار هستند.

بدهی 450 میلیون تومانی شهرداری‌ها به نهاد کتابخانه‌های عمومی زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، امیرعلی نیک‌بخش ظهر امروز در نشست تخصصی شهرداران استان زنجان تعداد کتابخانه‌های استان زنجان را 92 باب عنوان و اظهار کرد: کتابخانه‌ هم جزو مبلمان شهری محسوب می‌شود که باید مد نظر شهرداران قرار گیرد.

وی با بیان اینکه 25 درصد از مجموع کتابخانه‌های استان زنجان در چند سال اخیر احداث شده است، اضافه کرد: 35 باب از کتابخانه‌های استان در روستا ایجاد شده است.

مدیرکل امور نهاد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از وجود یک میلیون و یک هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد و تصریح کرد: کتابخانه‌های استان 170 کتابدار دارد.

نیک‌بخش با اشاره به ارزیابی عملکرد نهاد کتابخانه‌ها بر اساس شاخص‌های تعریف شده افزود: کتابخانه‌های عمومی استان در همه این شاخص‌ها جزو چهار استان برتر محسوب می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به قانون اختصاص نیم درصد از بودجه شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی اشاره و تأکید کرد: این نیم درصد تنها بودجه در اختیار نهاد کتابخانه‌های عمومی است که برخی از شهرداری‌ها نسبت به پرداخت آن اقدام نمی‌کنند و برخی هم پرداخت می‌کنند.

مدیرکل امور نهاد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با تأکید بر اینکه تخصیص بودجه نیم درصد بر اساس تفاهم‌نامه موجود بین سازمان شهرداری‌ها و ریاست کتابخانه‌های عمومی انجام می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر شهرداری‌های استان 450 میلیون تومان به این نهاد از بابت بودجه نیم درصد بدهکار هستند.

نیک‌بخش با تأکید بر اینکه برخی از شهرداری‌ها در تخصیص بودجه به کتابخانه‌ها خوب عمل می‌کنند و برخی هم خوب عمل نمی‌کنند که به معنای نخواستن نیست، ابراز کرد: باید متوجه بود که برخی امور کتابخانه‌ها از جمله پرداخت حق‌الزحمه‌ها به این بودجه وابسته است.

انتهای پیام/73004/ی20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول