اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی:

سرمایه‎گذاری در مسجد شکر طبس در گرو تأمین آب و برق است

معاون مهندسی و امور شهدای گمنام اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: تاکنون چندین سرمایه‎گذار برای سرمایه‎گذاری در مسجد شکر طبس اعلام آمادگی کرده‎اند اما سرمایه‎گذاری در مسجد شکر در گرو تأمین آب و برق است.

سرمایه‎گذاری در مسجد شکر طبس در گرو تأمین آب و برق است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمود محبوب امشب جلسه هماهنگی شورای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس استان، با بیان اینکه شکست آمریکا در صحرای طبس حادثه بزرگ و بی‎نظیری است، اظهار داشت: تجهیز مسجد شکر برای تکریم شعائر است که باید به آن توجه شود.

وی به مشکلات مسجد شکر طبس اشاره کرد و بیان داشت: تأمین برق این محل از عمده مشکلاتی است که باید در راستای آن تدابیری اندیشیده شود.

معاون مهندسی و امور شهدای گمنام اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی اعلام کرد: خطوط برقی که در گذشته برای تأمین این محل پیش‎بینی شده بود از خط فنی راه‎آهن بود که مورد تأیید وزارت نیرو قرار نگرفت که در سال‎های اخیر سبب خسارت‎های میلیونی شد.

محبوب از اعلام سرمایه‎گذاری سرمایه‎گذاران بخش خصوصی در بخش پمپ بنزین و رستوران این محل خبر داد و تصریح کرد: احداث این مکان‎ها نیازمند تامین برق است لذا باید در راستای تأمین برق محل فکری اساسی شود.

وی تأمین آب را نیز از دیگر مشکلات این محل برشمرد و اعلام کرد: تاکنون 15 مورد چاه تا شعاع 15 کیلومتری مسجد شکر انجام شده است که به دلیل سالم نبودن آب و یا خشک بودن چاه‎ها بی‎نتیجه مانده است.

معاون مهندسی و امور شهدای گمنام اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه برای تأمین آب این محل نیازمند 30 کیلومتر خط انتقال هستیم، یادآور شد: اعتبار این میزان خط انتقال در سال 91 بالغ بر 700 میلیون تومان برآورد شد که اکنون این مبلغ دو برابر شده است.

محبوب از اعلام آمادگی سرمایه‎گذار در این منطقه خبر داد و خاطرنشان کرد: اگر مشکلات آب و برق محل برطرف شود سرمایه‎گذار بخش خصوصی ورود پیدا می‎کند.

وی تبیین کرد: در مسجد شکر طبس یک محوطه 9 هزار متری وجود دارد که با کمک راه و شهرسازی کف سازی شده و 5 هزار متر از این محوطه آسفالت شده است.

معاون مهندسی و امور شهدای گمنام اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی به تردد زیاد خودروها در تابستان و ایام نوروز در مسجد شکر اشاره کرد و خواستار آسفالت 4 هزار متر باقی مانده شد.

انتهای پیام/69039/ر30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول