اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی خبر داد

تدوین نقشه راه صنایع دستی آذربایجان‌شرقی/ انتخاب 52 روستای هدف گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان‌شرقی گفت: نقشه راه صنایع دستی این استان براساس نیازهای آن برای رونق بازار و توسعه اشتغال در حوزه صنایع دستی تا پایان سال‌جاری تدوین می‌شود.

تدوین نقشه راه صنایع دستی آذربایجان‌شرقی/ انتخاب 52 روستای هدف گردشگری

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مرتضی آبدار بعد از ظهر امروز  در نشست مشترک کمیته راهبری و کار گروه توسعه روستایی و عشایری استان با رویکرد اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: در زمینه اقتصاد مقاومتی وظایفی برای سازمان میراث فرهنگی ابلاغ شده است که در این زمینه گام‌هایی برداشته شده است.

وی با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری در زمینه اینکه اقدام عمل اقتصاد مقاومتی را با عمل به برنامه‌های اقتصاد مقاومتی به مردم نشان داده شود، افزود: در استان اذربایجان‌شرقی 21 شهرستان وجود دارد که در این شهرستان‌ها دو روستا در حوزه صنایع دستی، 3 روستا میراث فرهنگی و 13 روستا به عنوان گردشگری انتخاب شده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان‌شرقی، 17 برش استانی تخصیص یافته به استان را بیان کرد و گفت: برش‌های استانی ابلاغی از طرف استانداری در چند بخش و با ابعاد مختلف بوده است.

وی اقدامات صورت گرفته در راستای ابلاغیه را چنین عنوان کرد: آموزش دانش محور و مهارت محور، ایجاد زیرساخت‌های گردشگری، بازارچه صنایع دستی، برگزاری رویدادها در جشنواره‌ها، اعطا تسهیلات بانگی به کارگاه‌های صنایع دستی، توسعه بوم گردی، توسعه گردشگری و مرمت و احیا و واگذاری و بهره‌برداری از بناهای تاریخی بوده است.

آبدار به انعقاد قراردادهایی در زمینه هم افزایی با اهداف اقتصاد مقاومتی با برخی از دستگاه‌های دولتی را یادآور شد و افزود: میراث فرهنگی در گذشته به بحث روستاها ورود نکرده بود ولی امروزه ورود جدی بر این مساله دارد.

وی عنوان کرد: آموزش صنایع دستی و ارائه نقشه راه حوزه آموزش با آموزش موثر بر مبنای آموزش، تولید و فروش انجام گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان‌شرقی، اقدام دیگر را تهیه لیست روستاها و انتخاب 42 روستا برای اجرای آموزش صنایع دستی بیان کرد و ادامه داد: برای این منظور تقویم آموزشی تهیه شده و دوره‌های آموزشی در روستاها تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: از بین 52 روستا هدف گردشگری در 31 روستا زیرساخت‌ها انجام گرفته که این اقدامات را به ساخت سرویس‌های بهداشتی، راه‌های دسترسی، کمپ‌های بین راهی و ... می‌توان عنوان کرد.

آبدار به معرفی 14 غار در استان اشاره کرد و افزود: این غارها نیز با ساماندهی می‌توانند ظرفیت خوبی برای گردشگری و جذب گردشگر محسوب شوند.

وی با اشاره به اینکه جشنواره‌ها، همایش‌ها پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: این رویدادهای پیش‌بینی شده برای روستائیان فرصتی برای ارائه محصولات و توانمندسازی آنها است و همچنین اقدام به برپایی نمایشگاه‌های دائمی نیز خواهیم کرد که اولین آنها هفته قبل در تبریز دایر شد.

این مسئول دولتی ارکان اقتصاد مقاومتی از دیدگاه رهبری را یادآور شد و گفت: مقاوم بودن اقتصاد، استفاده از تمامی طرفیت‌ها، ارائه تسهیلات بانکی و تشویق مردم، حمایت از تولید ملی، مدیریت منابع ارزی و مدیریت مصرف از جمله نکات قابل توجه هستند که مقام معظم رهبری نیز در آن تأکید فراوان داشته است.

انتهای پیام/60002/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول