اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش:

سرانه دانش‌آموزی استان‌های محروم بیشتر است

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش گفت: عدالت حکم می‌کند که در استان‌های محروم، سرانه دانش‌آموزی بیشتری تخصیص یابد و آموزش و پرورش هم در همین راستا گام برمی‌دارد.

سرانه دانش‌آموزی استان‌های محروم بیشتر است

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، اسفندیار چهاربند رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بین منابع مالی و منابع انسانی رابطه تنگاتنگی وجود دارد، اظهار داشت: دولت از نظر منابع مالی محدودیت دارد و باید صرفه‌جویی و مدیریت منابع مالی و انسانی در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: بیشتر منابع و اعتبارات مالی آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق و مزایای پرسنلی همکاران می‌شود و برای پرداخت سایر هزینه اعتبارات محدودی وجود دارد.

چهاربند با تأکید بر تربیت معلم در مرحله جذب نیروی انسانی، گفت: در حال حاضر در ارتقای جایگاه فرهنگیان، برنامه رتبه‌بندی معلمان وجود دارد که در این راستا باید تدابیر بیشتری اندیشیده شود. 

وی به حساسیت جذب و به کارگیری نیروی انسانی در آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: در مناطق محروم و صعب‌العبور بعضاً به خاطر فراهم کردن بستر مناسب برای ادامه تحصیل محصلان، حتی اگر یک دانش آموز وجود دارد می‌بینید که یک معلم هم برای تعلیم و تربیت این دانش‌آموز اختصاص یافته است. 

چهاربند همچنین به توزیع عادلانه منابع مالی برای سرانه دانش‌آموزان استان های مختلف اشاره کرد وگفت: عدالت حکم می‌کند که در استان‌های محروم، سرانه دانش‌آموزی بیشتری تخصیص یابد و آموزش و پرورش هم در همین راستا گام برمی‌دارد.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در ادامه تأکید کرد: باید گفتمان آموزش و پرورش از حالت متمرکز به غیر متمرکز تغییر پیدا کند.

وی تصریح کرد: تمام برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزش و پرورش برای فراهم کردن خدمات به دانش آموزان است و این خدمات باید با کیفیت مطلوب همراه باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول