اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از انتقاد شدید مسؤول بسیج دانشجویی گنبدکاووس به برخی دانشگاه‌ها

از انتقاد شدید به اردوهای مختلط تا تأسف نسبت به اظهار بی‌پولی برای برنامه‌های فرهنگی و دینی

مسوول بسیج دانشجویی شهرستان گنبدکاووس ضمن تقدیر از رؤسای دانشگاه‌ها برای همکاری در برنامه‌های اجلاسیه 4 هزار شهید، از رفتار عده‌ای معدود از مسؤولان دانشگاه‌ها انتقاد کرد.

از انتقاد شدید به اردوهای مختلط تا تأسف نسبت به اظهار بی‌پولی برای برنامه‌های فرهنگی و دینی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، فرهنگ بدون تردید مهم‌ترین رکن جامعه است و توجه و تمرکز بر روی آن می‌تواند سایر ارکان جامعه و نظام را استحکام بخشیده و در بهبود همه رفتارهای برخاسته از فرهنگ که در اقتصاد، اجتماع و حتی سیاست دخیل است نقش موثری ایفا کند.

دانشگاه بنا بر فرمایش امام راحل مبدا تحولات است و همه آنچه که قرار است انقلاب را در تداوم مسیرش به سمت اهداف کمک کند باید از این مجرا شروع شده و ادامه یابد و در این مسیر بدون شک فرهنگ مهم‌ترین ابزاری است که راه را سهل و آسان نموده و آن را از بیراهه متمایز خواهد کرد.

توجه مسؤولان دانشگاهی به مقوله فرهنگ یک ضرورت حتمی است که در صورت فقدان این توجه، مهم‌ترین کانون و بستر فرهنگی انقلاب با رخنه تهاجمات فرهنگی مواجه شده و آن‌وقت نیروی جوان و کارآمد انقلاب به جای آنکه انرژی و توانش را در مسیر ساختن تمدن نوین اسلامی قرا دهد، آن را در مجرایی بی‌هوبت به هدر خواهد داد.

مسؤول بسیج دانشجویی شهرستان گنبدکاووس در جلسه کمیسیون دانشجویی شهرستان گنبدکاووس با اشاره به ضرورت تشکیل جلسات این کمیسیون در زمان‌های لازم و به صورت مستمر، اظهار کرد: از توجه و دقتِ نظر معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس و معاون سیاسی و امنیتی ایشان که به صورت مستمر ارتباط با دانشگاه‌ها و بسیج دانشجویی را حفظ کرده‌اند تشکر می‌کنیم.

رضا ممشلی با بیان اینکه کمیته دانشجویی و اساتید شهرستان گنبدکاووس به دلیل برگزاری منظم و بر اساس برنامه مدون خود در میان کمیته‌های اجلاسیه 4 هزار شهید به عنوان رتبه اول دست یافته است، خاطرنشان کرد: اجرای دقیق و فراتر از پیش‌بینی‌های مدون برنامه‌های این کمیته حاصل تلاش روسای محترم، معاونین فرهنگی و مسوولان نهاد نمایندگی رهبری در این دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به ویژه رئیس دانشگاه گنبدکاووس بوده است.

وی با تاکید بر اینکه اغلب دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با وجود مشکلات عدیده مالی و کاهش دانشجویان بر اساس احساس وظیفه نسبت به شهدا و فرهنگ کشور در برنامه‌های اجلاسیه همکاری لازم را داشتند، اضافه کرد: متاسفانه برخی از دانشگاه‌ها نه تنها در برنامه‌ها شرکت و همکاری نمی‌کنند بلکه برنامه‌های دانشگاه محور خود را نیز انجام نداده و بعضا جسارت‌هایی نیز صورت می‌گیرد که شایسته فضای دانشگاهی نیست.

مسؤول بسیج دانشجویی شهرستان گنبدکاووس با انتقاد شدید از این موضوع که برخی معدود از رؤسای دانشگاه‌ها برای اردوهای مختلط بودجه بیت المال را هزینه کرده اما برای برگزاری یادواره شهدا اظهار بی‌پولی می‌کنند، گفت: امیدوارم همه این عزیزان با توجه به اینکه برای رسیدن به این امنیت و آرامش برای تکیه زدن به پست‌ها و صندلی‌های مسوولیت هزاران شهید را تقدیم کرده‌ایم با اصلاح رویه مذکور هم‌چون سایر همکاران پرتلاششان در سایر دانشگاه‌ها به میدان کمک به عرصه فرهنگ بیایند.

ممشلی با اشاره به اینکه در روز 16 آذر برنامه متمرکز روز دانشجو به صورت استانی و ذیل برنامه‌های اجلاسیه 4 هزار شهید استان گلستان در گرگان برگزار می‌گردد، ادامه داد: در این روز با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شهرستان گنبدکاووس دانشجویان عزیز برای شرکت در این برنامه که با حضور سخنران و مداح کشوری برگزار می‌شود اعزام خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه امروز اختتامیه برنامه‌های کمیته دانشجویی و اساتید ستاد شهرستانی اجلاسیه 4 هزار شهید استان گلستان در گنبدکاووس برگزار شد، تصریح کرد: در طی یک‌سال گذشته و در قالب برنامه‌های این کمیته بیش از 13 یادواره شهدای شهرستانی و دانشگاهی، بیش از 16 نشست بصیرتی، دو کرسی آزاد اندیشی، یک دوره المپیاد جامع ورزشی در چهار رشته خواهران و پنج رشته برادران، یک همایش پیاده‌روی دانشجویان و اساتید، دو محفل انس با قرآن، اعزام بیش از 40 گروه جهادی و 300 دانشجوی بسیجی به اردوی راهیان نور به عنوان بخشی از برنامه‌های مهم اجلاسیه در شهرستان برگزار شده است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس نیز در این نشست با تاکید بر اینکه انتظار ما از روسای دانشگاه‌ها این است که در کنار دغدغه آموزش به فرهنگ هم توجه کنند، افزود: دانشگاه یک محیط علمی، فرهنگی  تربیتی است و باید در این مراکز نیروهای متعهد و متخصصی برای نظام تربیت یافته و رشد پیدا کنند.

عبدالقدیر کریمی با اشاره به اینکه هیچ‌گونه کم‌کاری در حوزه فرهنگ را با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم توجه به فرهنگ نخواهیم پذیرفت، خاطرنشان کرد: همه عزیزانی که امروز در رأس دانشگاه‌ها قرار گرفته‌اند خود از نیروهای توانمند و باسابقه انقلاب هستند و نزد مردم و مسوولان جایگاه ویژه‌ای دارند و به همین دلیل انتظار ما نیز بیشتر است.

وی با تقدیر از همکاری عموم دانشگاه‌ها در برگزاری مراسمات اجلاسیه 4 هزار شهید استان گلستان در گنبدکاووس، گفت: اینکه می‌بینیم برخی از روسای دانشگاه‌ها دغدغه‌های فرهنگی و اجتماعی دارند و در حوزه آسیب‌های اجتماعی و برنامه‌های جامعه محور و شهرستانی هم فعال هستند برای ما بسیار با ارزش است و در مقابل آنهایی که از این روحیه برخوردار نیستند مایه ناامیدی هستند.

انتهای پیام/83014/ج40/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول