اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پارک علم و فناوری اردبیل خبر داد

پذیرش و استقرار 43 واحد فناوری در اردبیل

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: ما شاهد پذیرش و استقرار بیش از 43 واحد فناوری در سال گذشته و نیمه اول امسال در استان اردبیل بودیم.

پذیرش و استقرار 43 واحد فناوری در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عبدالقیوم قلیپوری عصر امروز در همایش جهاد علمی در گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری در اردبیل اظهار کرد: سال گذشته 26 واحد و امسال نیز تاکنون 17 واحد فناور پذیرش و استقرار پیدا کردند که همچنان شاهد تقویت و توسعه این فعالیت‌ها در مجموعه پارک علم و فناوری استان هستیم.

وی با بیان اینکه هفت شرکت خدمات تجاری‌سازی در حوزه‌های مختلف با هدف ارائه خدمات به شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در این مجموعه استقرار پیدا کردند، گفت: ما در توسعه مراکز رشد و نوآوری نسبت به اخذ مجوز مرکز رشد جامع واحدهای فناور استان اردبیل و راه‌اندازی مرکز نوآوری، فناوری و تجاری‌سازی بافته‌های دار قالی در عنبران اقدام کرده‌ایم.

رئیس پارک علم و فناوری اردبیل به راه‌اندازی کانون شکوفایی خلاقیت در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اشاره کرد و افزود: در شهرستان‌های مختلف نظیر گرمی، خلخال و پارس‌آباد رایزنی و مذاکره برای راه‌اندازی مراکز رشد و تأسیس کانون‌های هماهنگی دانش، صنعت و بازار زنبور عسل در استان اردبیل فراهم آمده است.

قلیپوری از جذب 125 میلیون تومان اعتبار از کمک‌های استانی و بیش از 650 میلیون تومان از طریق وزارت علوم خبر داد و بیان کرد: در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان با همکاری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور اقدامات خوبی به مبلغ یک میلیارد تومان و همچنین جذب و پرداخت هزینه آماده‌سازی زمین پارک به مبلغ 600 میلیون تومان اقدام کردیم.

وی ضرورت پیگیری اختصاص ردیف بودجه مستقل برای پارک علم و فناوری استان را بیان کرد و ادامه داد: علاوه بر محدودیت‌های اعتباری ما با نارسایی آیین‌نامه‌های اجرایی و عدم برخورداری پارک از تجهیزات مناسب آزمایشگاهی روبه‌رو هستیم.

قلیپوری از تشکیل هسته اولیه نیروی انسانی در پارک، راه‌اندازی وب‌سایت، پیگیری تملک زمین برای احداث پارک و تشکیل کمیته‌های تخصصی و راهبردی با هدف ایجاد ساختارهای علمی کارآمد و مؤثر خبر داد.

انتهای پیام/62001/ج30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول