اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اصفهان

معاون فرهنگی پژوهشی خانه کتاب ایران:

3 عنوان کتاب در بیست و سومین دوسالانه کتاب اصفهان برگزیده شد

معاون فرهنگی پژوهشی خانه کتاب ایران گفت: پس از انجام دو مرحله داوری در بیست و سومین دوسالانه کتاب اصفهان، تعداد 16 اثر به مرحله نهایی راه یافته و در نهایت از این میان 3 اثر به عنوان کتاب برگزیده و 7 اثر به عنوان کتاب شایسته قدردانی انتخاب شده است.

3 عنوان کتاب در بیست و سومین دوسالانه کتاب اصفهان برگزیده شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، افشین داورپناه پیش از ظهر امروز در مراسم بیست و سومین دوسالانه کتاب اصفهان اظهار کرد: اکنون که مسؤولیت داوری جایزه کتاب اصفهان به خانه کتاب ایران سپرده شد، مفتخریم که بیست و سومین دوره از این رویداد مهم را در استان فرهنگ و هنر، پایتخت فرهنگی جهان اسلام یعنی اصفهان برگزار کنیم.

وی افزود: روند بررسی و داوری تعداد 508 عنوان کتاب ثبت شده در فراخوان این جایزه از مهر ماه 95 با حضور و همکاری هیأت داوران این جشنواره متشکل از 67 نفر از پیشکسوتان و چهره‌های دانشگاهی آغاز شده است.

معاون فرهنگی پژوهشی خانه کتاب ایران گفت: آثار دریافت شده در 17 گروه و زیرمجموعه‌های مرتبط طبقه‌بندی شده که در این میان بیشترین آثار دریافتی مربوط به بخش شعر و داستان کودک و نوجوان با 75 عنوان کتاب بوده است.

وی ادامه داد: همچنین کتب حیطه روانشناسی و علوم تربیتی با 71 عنوان کتاب و کتاب‌های حوزه دین با 56 عنوان کتاب از جمله بیشترین آثار دریافتی در بیست و سومین دوسالانه کتاب اصفهان بوده است.

داورپناه با اشاره به بخش‌هایی که کمترین آثار دریافتی را داشته‌اند، خاطرنشان کرد: در بخش فلسفه با 5 عنوان کتاب، گروه پزشکی و دندان‌پزشکی با 10 عنوان کتاب به ترتیب کمترین آثار دریافتی را از آن خود کردند.

وی عنوان داشت: پس از انجام دو مرحله داوری، تعداد 16 اثر به مرحله نهایی راه یافته و در نهایت از این میان 3 اثر به عنوان کتاب برگزیده و 7 اثر به عنوان کتاب شایسته قدردانی، انتخاب شده است.

معاون فرهنگی پژوهشی خانه کتاب ایران تصریح کرد: بی‌شک ظرفیت و توانمندی‌های فرهنگی استان اصفهان بسیار بیشتر از چیزی است که در این دوسالانه ایجاد شده است.

وی تأکید کرد: حضور نخبگان و چهره‌های برجسته فرهنگ و هنر در این استان پیشینه و جایگاه فرهنگی تاریخی شهر اصفهان در تاریخ نشر و کتاب کشور و همچنین پیشینه حضور جریان‌ها و حلقه‌های ادبی و فکری تأثیرگذار، سرمایه‌های گران‌سنگی است که می‌تواند این استان را به یکی از مراکز اصلی نشر کتاب کشور تبدیل کند.

هیأت داوران دوسالانه جایزه کتاب اصفهان و مؤسسه خانه کتاب ایران با تبریک به برگزیدگان و شایستگان قدردانی در بیست و سومین دوره از این دوسالانه امیدوار است در سال‌های آینده شاهد برگزاری سالانه این جایزه در اصفهان باشد.

انتهای پیام/63056/ 30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول