اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه درجزین:

اوقاف نسبت به رفع تصرف برخی موقوفات اقدام کند/ اعتمادسازی در جامعه جدی گرفته شود

امام جمعه درجزین گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه باید نسبت به رفع تصرف برخی موقوفات اقدام کند و اعتمادسازی در جامعه در امر وقف جدی گرفته شود.

اوقاف نسبت به رفع تصرف برخی موقوفات اقدام کند/ اعتمادسازی در جامعه جدی گرفته شود

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس استان سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد رحیمی‌زاده ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: وقف سنتی حسنه و صدقه‌ای جاری برای رسیدن به سعادت دنیا و آخرت است.

امام جمعه درجزین تصریح کرد: وقف سنتی به ارث رسیده از پیامبر گرامی اسلام (ص) و میراثی گران‌بها از امامان معصوم (ع) است؛ زیرا خود اهل‌بیت (ع) نیز واقف بودند.

رحیمی‌زاده با تأکید بر اینکه با ظهور انقلاب اسلامی در ایران ارزش‌های اسلامی احیا شد، اضافه کرد: وقف یکی از این سنت‌های ارزشمند بود که با استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در کشور زنده شد.

امام جمعه درجزین با اشاره به اینکه وقف اساس و پایه‌ای برای رشد دامنه خدمات عمومی در شاخه‌های اجتماعی و فرهنگی است، تصریح کرد: وقف در حوزه‌های عمرانی هم نقش زیربنایی دارد؛ زیرا اهرمی برای توسعه و رشد زیرساخت‌ها در ابعاد مختلف محسوب می‌شود.

رحیمی‌زاده با بیان اینکه رژیم طاغوت با وقف مخالف بود، اضافه کرد: این مخالفت در راستای تضعیف پایگاه اقتصادی اسلام و کم‌رنگ کردن ارزش‌های اسلامی بود.

امام جمعه درجزین در تشریح جایگاه وقف در استان سمنان به‌ویژه در درجزین با تأکید بر اینکه کارهای خوبی در بحث شکل‌گیری موقوفات در استان افتاده است، تصریح کرد: باید در مسیر خنثی‌سازی برخی شایعات پیرامون موقوفات گام برداشت.

انتهای پیام/74010/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول