اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان:

استان زنجان ظرفیت 32 میلیارد تومان زکات را دارد

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان گفت: در حال حاضر استان زنجان ظرفیت بالغ بر 32 میلیارد تومان زکات را دارد.

استان زنجان ظرفیت 32 میلیارد تومان زکات را دارد

هدایت صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی در بین نهادهای تشکیل یافته پس از انقلاب اسلامی دو ویژگی مهم دارد.

وی با اشاره به اینکه شناخته شدن کمیته امام خمینی با نام بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی یکی از ویژگی‌های مهم این نهاد مقدس محسوب می‌شود، تصریح کرد: نام امام راحل بر اعتماد مردم به این نهاد افزوده و موجب برکت در کارکردها شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان با بیان اینکه همه برنامه‌ها و اولویت‌های این نهاد مقدس رسیدگی به نیازمندان است، اضافه کرد: این هدف هم یکی دیگر از ویژگی‌های کمیته امداد به شمار می‌رود.

صفری با اشاره به اینکه فقر شامل فقر مادی، معنوی، اجتماعی و فرهنگی می‌شود، ادامه داد: هدف کمیته امداد امام خمینی این است که فرد یا خانواده‌ای که به دلیل فقر به حالتی غیر تعادل پیش می‌روند را به شرایط تعادل برگرداند.

وی با بیان اینکه رویکرد کمیته امداد این است که علاوه‌ بر تامین نسبی معیشت خانواده‌های زیر پوشش، بتواند روحیه خودکفایی، ‌استقلال و خود باوری را در سطح جامعه هدف خود ایجاد کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان در ادامه زکات را فریضه الهی دانست و افزود: به منظور رسیدن به یک نقطه مطلوب در احیای امر زکات باید یک عزم همگانی در جامعه ایجاد شود.

صفری با اشاره به جمع‌آوری 5 میلیارد و 700 میلیون تومان زکات طی سال گذشته در سطح استان زنجان، ابراز کرد: میزان هدف‌گذاری صورت گرفته برای سال جاری در این زمینه 7.5 میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه حدود 32 میلیارد تومان زکات بالقوه در استان زنجان برآورد شده است، اذعان کرد: تاکنون 3 میلیارد و 200 میلیارد تومان از هدف‌گذاری سال جاری در استان محقق شده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان با تاکید بر اینکه دهیاران و شوراها امین مردم بوده و حلقه واسط بین مردم و مسؤولان محسوب می‌شوند، گفت: باید برای نهادینه شدن فرهنگ زکات در روستاهای استان تلاش شود.

صفری با اشاره به اینکه استان زنجان دومین قربانگاه جهان اسلام پس از مکه است، یادآور شد: باید در زمینه زکات هم الگو شویم.

وی با تاکید بر اینکه زکات برای فقرا است و باید برای آنها هزینه شود، ادامه داد: 99 درصد از زکات جمع‌آوری شده در برخی از شهرستان‌ها برای پروژه‌های عمرانی هزینه شده و فقط یک درصد آن به فقرا اختصاص یافته است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی استان زنجان آمادگی این را دارد که در روستاهای دارای ظرفیت مجتمع‌های خدماتی و رفاهی شامل بازارچه‌های مختلف تولید یا عرضه محصولات را برای مددجویان و اقشار آسیب پذیر ایجاد کند.

صفری خاطر نشان کرد: 70 یا 80 درصد از این مجتمع‌های خدماتی و رفاهی در روستاها را به مددجویان تخصیص می‌یابد.

انتهای پیام/73006/چ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول